مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نخستین همایش تخصصی حمل ونقل صادرات به منظور تقویت و تسهیل تجارت خارجی کشور در فضای پساتحریم، سیزدهم دی ماه برگزار می شود.

برگزاری همایش تخصصی حمل ونقل، با هدف تسهیل تجارت خارجی کشور در دوران پساتحریم

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، همایش تخصصی یک روزه حمل ونقل صادراتی به مسائلی از قبیل آسیب شناسی وضعیت این حوزه در چرخه تجارت کشور می پردازد.
وی گفت : بررسی درآمدهای ترانزیتی، کاهش هزینه های لجستیک تجاری، برقراری خطوط منظم حمل صادراتی، شرکت های مدیریت حمل و نقل و برقراری خطوط منظم حمل صادراتی در دستور کار این همایش قرار دارد.
نوری اضافه کرد: مخاطبان این همایش، طیف وسیعی از فعالان اقتصادی کشور از جمله شرکت های مدیریت حمل و نقل، شرکت های مدیریت صادرات، کشتیرانی های داخلی و خارجی، صادرکنندگان بزرگ، شرکت های خدمات بندری و تشکل ها، انجمن ها و سندیکاهای فعال در حوزه حمل و نقل بین المللی را در بر می گیرد.
به گفته مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران ، تسهیل تجارت در دهه های اخیر از جمله مباحث مهم مجامع بین المللی بوده و این موضوع در برگیرنده دامنه وسیعی از قوانین و مقررات که مرحله سیاست گذاری تا عملیات و حمل و نقل را شامل می شود.
وی افزود: مدیریت لجستیک و تامین و ارسال کالا از مبدا تا مقصد از اهمیت ویژه ای در تجارت بین المللی برخوردار است، به طوری که سازمان آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) نیز از سال 2012 کمیته ملی تسهیل حمل و نقل و تجارت را یکی از کمیته های مهم تسهیل تجارت قلمداد کرده است.

پیش از این ، سهم صنعت دریایی و هوایی از حمل ونقل کل کشور کمتر از دو درصد ذکر شد ، درحالی که استفاده صحیح از این ظرفیتها بحث ترانزیت کالا ، توسعه صنعت توریسم و گردشگری بین المللی را بهبود خواهد بخشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.