عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بین یاران انقلاب فاصله بیافتد و وحدت و همدلی ای که در ابتدای انقلاب حاکم بود کمرنگ شود فرصت برای شیطنت های دشمنان نظام فراهم می شود.

عارف: کمرنگ شدن همدلی فرصت شیطنت دشمن را فراهم می کند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، پایگاه خبری تحلیلی امیدنامه روز شنبه اعلام کرد محمدرضا عارف در دیدار جمعی از شخصیت های اهل سنت کشور بر ضرورت وحدت و همدلی بین یاران انقلاب تاکید کرد و افزود: به همین دلیل باید از فرصت هفته وحدت برای ترمیم برخی شکاف ها و تقویت انسجام و همبستگی ملی استفاده کرد.
وی با بیان این که هفته وحدت فرصتی برای همدلی و همراهی همه مسلمانان ایران و سراسر جهان اسلام است ادامه داد: پیروزی های جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرتها تنها با وحدت کلمه امکان پذیر بود.
عارف افزود: هفته وحدت فرصت مناسبی است که به بازخوانی مجدد آموزه های دین اسلام درباره لزوم رفتار مهربانانه با برادران و خواهران همه ادیان الهی بپردازیم و جمهوری اسلامی ایران می تواند با توجه به این آموزهای اخلاقی، صلح طلبی خود را در عرصه های مختلف به نمایش بگذارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اقوام را یک فرصت و نه تهدید برای کشور دانست و گفت: قومیت ها در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مزیت محسوب می شوند و اهل سنت را برادران دینی خود می دانیم و برخی تنگ نظری های سلیقه ای در عدم به کارگیری خواهران و برادران اهل سنت در مناصب اجرایی را سیاست رسمی نظام نمی دانم.
عارف بر ضرورت اجرایی کردن فصل سوم قانون اساسی تاکید کرد و گفت: آنچه که امروز در دنیای اسلامی توسط عده ای جاهل برای به تصویر کشیدن چهره ای خشن از سیمای پیامبر اکرم(ص) صورت می گیرد مطمئنا نباید به اهل سنت ارتباط داد و بر اندیشمندان جهان اسلام لازم است که با روشنگری های بموقع خود مانع از تحریف دین رحمانی اسلام شوند.

*انتخابات فرصتی برای انسجام ملی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصتی برای همبستگی و انسجام ملی است افزود: همه دست اندرکاران انتخابات و کاندیداهای محترم باید به گونه ای عمل کنند که انتخابات مجلس بسیار شکوهمند و با عظمت برگزار شود؛ مسئولان امر انتخابات باید در چارچوب قانون عمل کنند و اجازه ندهند با اعمال سلیقه حق کاندیدایی تضییع شود.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار کرد: امیدوارم مسئولان نظارتی و اجرایی انتخابات با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، انتخاباتی رقابتی و آزاد که در طراز جمهوری اسلامی ایران باشد برگزار کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.