۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: 331427

کمپین شهروند سالم با حضور اساتیدی از بخش های مختلف جامعه و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران در این شهر اجرا می شود.

کمپین شهروند سالم در تهران کلید خورد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به منظور اجرای کمپین شهروند سالم، شهرداری تهران، کارگاه طراحی و گرافیک را با حضور چهار استاد این رشته در مجتمع فرهنگی سرچشمه آغاز کرده است و وزارت بهداشت نیز محورهای اولویت دار، مرتبط با سلامت را به منظور ارائه پیامهای تصویری و آموزشی در اختیار برگزار کنندگان این کارگاه قرار داده است.
مصطفی اسداللهی، استاد گرافیک دانشگاه تهران که یکی از اساتید این کارگاه است، درباره این این کمپین به خبرنگار ایرنا گفت: هر روز در مراکز درمانی کشور جراحان، در اتاقهای عمل برای نجات جان انسانها در تلاش هستند و کاری که در این کارگاه برای طراحی تصاویر حاوی پیامهای آموزشی سلامت محور در حال است، به نظر من در سطح کار جراحان اهمیت دارد.
وی افزود: سالهاست همه می گویند، پیشگیری مهمتر از درمان است، اما برای عملی شدن این شعار به اندازه کافی تلاش نمی شود، یکی از روشهای تحقق این شعار استفاده از هنر گرافیک و تبلیغات محیطی است.
اسداللهی گفت: با استفاده از هنر و طراحی های گرافیکی می توانیم پیامهای آموزنده سلامت را به اطلاع مردم برسانیم و حضور وزیر بهداشت در این کارگاه نیز نشان دهنده اهمیت این حرکت است.
استاد گرافیک دانشگاه تهران اضافه کرد: ما اکنون هجدهمین روز درگیری تهران با آلودگی هوا را سپری می کنیم، بیماریهای مختلفی سلامت مردم را تهدید می کند، غذای نامناسب از جمله مصرف بیش از حد نمک، شکر و چربی سلامت مردم را به خطر انداخته است، همه این مسائل را می توانیم با زبان تاثیرگذار هنر به مردم گوشزد کنیم.
وی گفت: در این کارگاه حدود 80 نفر از دانشجویان رشته گرافیک و رشته های مرتبط دیگر حضور دارند و طرح های خود را با محوریت موضوع هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده،ارائه می کنند و در نهایت طرحهای برگزیده در ابعاد مختلف در بیلبوردهای شهری در معرض دید مردم قرار می گیرد.
به گفته اسداللهی قرار است بعد از انتخاب طرح های بزگزیده از 15 دی به بعد طرح های منتخب در سطح شهر تهران به نمایش درآیند.
وزارت بهداشت محورها و جمله های مختلفی را برای استفاده در طرح های گرافیکی طراحان این کارگاه پیشنهاد داده است که پیشگیری از مصرف بیش از حد نمک، کاهش مصرف مواد قندی و روغن و نیز پیشگیری از ایدز از جمله مهمترین آنهاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.