۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 331507
مرسدس بنز GLC بچه غول کم مصرف

 فناوری/ مرتضی روشنی: شاید وقتی صحبت از SUV‌ها می‌شود، در نگاه نخست اتوموبیل‌هایی همچون رنجروور، تویوتا و شاخه لوکس آن یعنی لکسوس و پورشه کاین بیشتر از بقیه در ذهن متبادر شود و کمتر کسی خودروهای مرسدس بنز را در این کلاس به یاد آورد، اما ژرمن‌ها با کلاس ML و GLK و GL چندین سال است که رقابت شانه به شانه‌ای با رقبای قدر خود در بازار دارند. یکی از مدل‌های محبوب سالیان گذشته این شرکت سری GLK بود که حتماً نمونه‌های آن را در خیابان‌های شهرهای بزرگ و مناطق آزاد کشور دیده اید.
با این حال مهندسان اشتوتگارتی تصمیم گرفتند در یک اقدام شجاعانه و ریسک پذیر مدل جدیدی با عنوان GLC را جایگزین این محصول محبوب نمایند.

  زیباتر از گذشته
وقتی به جلو پنجره این مدل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که چراغ‌ها و خطوط جلویی آن از مدل اس کوپه به این شاسی بلند میانه، راه پیدا کرده است و شاید اگر ارتفاع این ماشین نبود و شخصی از روبه‌رو به ماشین نگاه می‌کرد متوجه تفاوت این دو ماشین با یکدیگر نمی شد. با این حال وقتی به عقب این خودرو سر بزنیم، متوجه تفاوت‌های طراحی خواهیم شد و حتی تفاوت‌های GLC با GLK را بهتر درک خواهیم کرد. هرچه اتاق مدل قبلی شبیه جعبه و مکعب بود، مدل جدید ظاهر اسپورت تری دارد و بدنه پهن‌تر شده آن که از خصوصیات کلاس اس است، نیز باعث شده تا جذابیت این ماشین بیشتر شود.

 تفاوت در عین شباهت
البته اشتوتگارتی‌ها هم ظاهراً رویه مایکروسافت در ایده طراحی وسایل یکپارچه را درپیش گرفته اند، چون وقتی به طراحی داخلی این ماشین نگاه کنید، تفاوت زیادی با مدل‌های سدان یا لوکس بنز ندارد و البته که مانند همیشه کیفیت ساخت همه وسایل عالی و بی نقص است.
صندلی‌های چرمی، طرح چوب کنسول و مونیتور هفت اینچی که بالای کانال‌های هوا قرار گرفته از جمله این طراحی است.

 ماشین هوشمند
اما این شاسی بلند سایز میانه که از یک موتور دو لیتری برخوردار است، صرفاً در زمینه طراحی پیشرو نیست و از آخرین فناوری‌های این روزهای دنیای اتوموبیل نیز بهره می‌برد. 9 کیسه ایمنی هوا، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم شناسایی نقاط کور دید، سیستم پیشگیری از برخورد با اجسام یا افراد، برنامه رانندگی چند حالته با انتخاب حالت‌های اسپرت، کامفورت، اقتصادی و شخصی ساز، سیستم صوتی و تصویری با 8 بلندگو، سیستم انتخاب توزیع نیرو به چهار محور یا همان 4matic برای انتقال قدرت میان محورهای جلو یا عقب، سیستم هشدار وجود ترافیک پشت سر، سیستم پارک خودکار و... بخشی از این فناوری‌ها هستند.
 هرکول در خارج از شهر
اما از شاسی بلندها انتظار می‌رود که در بخش آفرود نیز موفق باشند که بنز در این زمینه نیز موفق بوده و پنج حالت رانندگی در شرایط لغزنده، زمین‌های گل آلود، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم تعلیق باد و بکسل تریلر از جمله این موارد هستند که باعث می‌شود رانندگی در خارج از جاده نیز با این ماشین تجربه خوبی باشد.
گفتیم که بنز برای فرزند جدید خودش موتور دو لیتری انتخاب کرده که با کمک توربوشارژهای موجود بر آن می‌تواند به 241 اسب بخار قدرت دست پیدا کند و به همین دلیل در مقایسه با مدل قبلی موتور سه لیتری کلاس GLK، دست کم 28 درصد مصرف سوخت کمتری دارد.
اگر خواهان خرید یکی از این اتوموبیل‌ها هستید، بسته به نوع آپشن‌های انتخابی می‌بایست مبلغی میان 40 تا 65 هزار دلار پرداخت
کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.