روزنامه ساندی میل روز یکشنبه فاش کرد به رغم ادعای دولت انگلیس، نیروهای ویژه این کشور به طور مستقیم با گروه طالبان در شهر راهبردی 'سنگین' واقع در استان هلمند افغانستان، وارد نبرد شده بودند .

افشای درگیری نظامی نیروهای انگلیسی با گروه طالبان در استان هلمند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ساندی میل نوشت: در جریان درگیری نیروهای ویژه انگلیس با گروه طالبان، آنها موفق شدند که حداقل 20 جنگجوی طالبان رابکشند.
این روزنامه افزود: این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس پیشتر گفته بود که این نیروها صرفاً حمایتشان از نیروهای افغان به صورت مشورتی خواهد بود.
ساندی میل اضافه کرد: این برای اولین بار از اواخر سال 2010 میلادی است که نیروهای انگلیسی در شهر 'سنگین' وارد نبرد با گروه طالبان می شوند.
این روزنامه نوشت: ساندی میل توانسته تصاویری که حاکی از حضور نیروهای انگلیسی در کنار فرمانده هان افغان بعد از درگیری های شهر سنگین است، به دست آورد.
ساندی میل افزود: منابع دفاعی شنبه شب توضیح دادندکه چگونه نیروهای ویژه انگلیس مسلح به سلاح های سنگین در کنار نیروهای افغان با گروه طالبان که به دنبال تصرف شهر سنگین بود، درگیر شدند.
وزارت دفاع انگلیس روز سه شنبه گذشته تایید کرد که شماری از نیروهای نظامی اش را به استان هلمند افغانستان که هفته گذشته شاهد نبردهای سنگینی میان نیروهای دولتی افغان و گروه طالبان در شهرستان سنگین این استان بود، اعزام کرده است.
این وزارتخانه بیان داشت که یک گروه کوچک از نیروهای نظامی انگلیس به پایگاه نظامی ' شورابک' که بیشتر به عنوان پایگاه باستیون (باسشن) شناخته می شود، برای کارهای 'مشاوره ای ' فرستاده است.
وزارت دفاع انگلیس تصریح کرده بود که نیروهای انگلیسی به عنوان بخشی از گروه نظامی ناتو به هلمند رفته اند و در عملیات رزمی شرکت نخواهند داشت.
روزنامه تایمزروز سه شنبه گزارش داده بود که حداقل یک واحد از نیروهای ویژه انگلیس ( اس ای اس ) شامل حدود 30 سرباز برای حمایت از نیروهای دولتی افغانستان و نیروهای ویژه آمریکا به شهرستان سنگین اعزام شده اند.
مأموریت رزمی نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان در ماه دسامبر سال 2014 پس از 13 سال حضور در این کشور، پایان یافت اما لندن تصمیم گرفته است در حدود 450 نظامی اش را چارچوب مأموریت آموزشی و پشتیبانی از نیروهای افغان حفظ کند.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس آبان ماه گذشته اعلام کرد این کشور حضور نظامی اش را در سال 2016 میلادی در افغانستان با باقی نگه داشتن حدود 450 نیرو برای آموزش و مشورت دادن به نیروهای افغان حفظ می کند.
خروج آخرین نفرات نظامی انگلیس از پایگاه نظامی باستیون (باسشن) در استان هلمند، در آبان ماه گذشته، در حالی صورت گرفت که بسیاری از انگلیسی ها حضور این نیروها را در افغانستان با توجه به هزینه های زیاد صورت گرفته ، فاقد 'دستاوردی ارزنده ' توصیف می کنند.
براساس گزارش های منتشرشده در جریان حضور 13 ساله نیروی نظامی انگلیس در افغانستان، 140 هزار نفر از این نیروها ، در این کشور خدمت کردند که ماحصل آن 453 نفر کشته و 2 هزار و 188 نفر زخمی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.