رییس اتحادیه هتلداران مشهد با بیان اینکه در هتل‌های مشهد رزرو کاذب نداریم گفت: این پدیده از آژانس‌های مسافرتی ناشی می‌شود.

رییس اتحادیه هتل‌داران مشهد؛ رزرو کاذب نداریم/ هزینه هتل‌ در مشهد ۳۰ درصد زیرقیمت است
محمد قانعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکل در ساختار و بافت تشکیلاتی و حمایت سازمان میراث فرهنگی از خانه‌مسافرها روز به روز از روند سطح اشغال  هتل‌ها کاسته می‌شود.
وی با بیان اینکه در شب شهادت امام رضا(ع) 70 درصد ظرفیت هتل‌های مشهد اشغال شد افزود: اکنون در حال حاضر سطح اشغال به 30 درصد کاهش یافته است و این یک فاجعه است. 
رییس اتحادیه هتلداران مشهد با اشاره به معضلاتی که خانه‌مسافرها دارند گفت: این مراکز می‌توانند مرکز فساد باشند، استفاده از این خانه‌های شخصی می‌تواند مسائل امنیتی در برداشته باشد، عدم پرداخت حقوق دولت و استانداردهای بهداشتی بخشی از مشکلاتی است که این مراکز اقامتی دارند.
وی عنوان کرد: برخی از افراد با اخذ مجوز برای یک دستگاه واحد اقامتی اقدام به تجهیز خانه‌های زیادی با همان یک مجوز می‌کنند در حالی که سرمایه‌گذار که در هتلداری با دل و جان هزینه کرده است، هزینه سنگین تراکم پرداخت می‌کند و نظارت‌های شهرداری و میراث فرهنگی می‌پردازد.
قانعی با اشاره به ارائه تخفیف ویژه به زائران در مشهد از سوی مراکز اقامتی تصریح کرد: اکنون هزینه هتل‌ در مشهد 30 درصد زیرقیمت است، قیمت برخی هتل‌های 4 ستاره برای هر مسافر هرشب 45 هزار تومان، 3 ستاره 35 و دو ستاره 25 هزار تومان است.
وی با بیان اینکه در هتل‌های مشهد رزرو کاذب نداریم افزود: این پدیده از آژانس‌های مسافرتی ناشی می‌شود، در تمام دنیا متداول است هتل‌ها بخشی از اتاق‌هایشان رزرو دهند اما برخی آژانس‌ها از این موضوع سواستفاده می‌کنند.
رییس اتحادیه هتلداران مشهد خاطرنشان کرد: این پدیده هیچ تبعات منفی ندارد تنها آژانس‌های مسافرتی باید ملزم شوند که از نرخ واقعی هتل‌ها، گران‌تر نفروشند.
قانعی یادآور شد: شهر مشهد یک شهر مذهبی است و مسافران آن غالبا زائران بارگاه امام رضا(ع) هستند مراکز اقامتی شخصی مشهد را با مشکلات عدیده اجتماعی مواجه می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.