عنایت دولت یازدهم به سوادآموزی نسبت به دولت های قبل بیشتر بوده است وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با احیای شورای عالی سواد آموزی پس ازگذشت سال ها و مصوبه مهم دولت در بخش سوادآموزی که منجر به خدمات زیادی شده است ، گفت: عنایت دولت یازدهم به سوادآموزی نسبت به دولت های قبل بیشتر بوده است.

سوادآموزی جزو اولویت های جدی آموزش وپرورش دولت یازدهم است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی در دیدار با کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی که به مناسبت هفته سوادآموزی و در ساختمان مرکزی سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) ،‌اظهار کرد: باید تلاش کنیم که در چند سال آینده هیچ بی سوادی در کشور نداشته باشیم.

وی سوادآموزی را از حقوق مسلم شهروندی عنوان کرد و افزود: اگر به دنبال توسعه همه جانبه در کشور هستیم باید به سواد آموزی که عامل عدالت اجتماعی و از ابزارهای اولیه هر نظام اسلامی است بها دهیم و آموزش وپرورش همواره تلاش می کند بحث سوادآموزی به صورت آموزش مستمر و مادام العمر و افزایش دانسته ها و ارتقای بینش مردم را فراهم کند.

فانی با بیان اینکه دین مبین اسلام نیز بر سوادآموزی تأکید دارد، تصریح کرد: لازمه بصیرت و استفاده از دستاوردهای بشری، سواد است و چنانچه کسی سواد نداشته باشد قطعا محدود به محیط اطراف خود می شود و نمی تواند از موهبت های جدید دنیای مدرن بهره ببرد.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: بحث سوادآموزی جزو اولویت های جدی آموزش وپرورش دولت یازدهم می باشد و تاکنون توفیقات زیادی را برای جامعه و کشور به دست آورده است و در طرح اولیا توانستیم آن را به عنوان یک تجربه منحصر به دنیا نیز عرضه کنیم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که آموزش وپرورش 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش متعلق به کل جامعه و فراوزارت خانه است و به همین دلیل باید کل جامعه از آن حمایت کنند.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به مأموریت های سازمان نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: آموزش وپرورش امکان تحصیل اجباری برای بی سوادان را ندارد و باید از مشوق های خاص در این امر استفاده کند که آموزش فرد و فرد از جمله آنهاست.

فانی با اشاره به اجرای طرح اولیا در مدارس، گفت: در این طرح اولیای بی سواد دانش آموزان مدارس که در دسترسآموزش و پرورش تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار می گیرند و دراین راستا بهترین آموزشیاران نهضت سوادآموزی همان معلمین رسمی مدارس هستند.

عضو کابینه تدبیر وامید توسعه مشارکت ها را یکی از سیاست های پنجگانه آموزش وپرورش عنوان کرد و افزود: باید باکمک بخش های مختلف درون و بیرون آموزش وپرورش، شرایطی را فراهم کنیم تا با مشارکت بخش های مختلف جامعه، سوادآموزی در کل کشور فراگیر شود.

وی ادامه داد: آموزش وپرورش در سال گذشته از طریق مراجعه خانه به خانه در مناطق محروم کشور توانست 40 هزار بازمانده از تحصیل را جذب مدارس کشور کند که گام بزرگی در راستای انسداد مبادی بی سوادی به حساب می آید و اگر بتوانیم کودکان لازم التعلیم را جذب سیستم آموزش رسمی کشور کنیم قطعا در آینده بی سواد نخواهیم داشت که در مرحله اول جذب کودکان بازمانده از تحصیل (20-10) سال اولویت اصلی سازمان بوده که در این زمینه آموزش وپرورش موفقیت های زیادی را به دست آورده است.

فانی درخصوص کتاب های درسی سازمان نیز ، تصریح کرد: باید بیش از پیش در محتوا و روش های آموزشی انعطاف داشته باشیم به طوری که نوآموز یا دانش آموز نسبت به محتواهای درس احساس نیاز کند و با رغبت در برنامه های سوادآموزی شرکت کند و لازمه این کار تقویت و توانمندسازی نیروی انسانی در بدنه آموزش وپرورش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.