معاون دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد محور چهار ضلعی روسیه و سوریه و عراق و ایران مصمم است مانع تسلط امریکا و همپیمانانش بر سوریه و عراق شود.

سوریه به باتلاق غرب تبدیل شد/ نقش آل سعود در پشتیبانی از تروریسم

به گزارش قدس آنلاین، شیخ نعیم قاسم که برای مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی به تهران سفر کرده است در گفتگو با مهر، با بیان اینکه جریان تروریستی ـ تکفیری مورد حمایت کشورهای غربی در حال شکست است، گفت: این محور چهار ضلعی در نتیجه رخدادهای منطقه و به ویژه اوضاع سوریه تشکیل شد زیرا مصلحت حتمی این کشورها ایجاب می کند مانع تسلط امریکا و همپیمانانش بر سوریه و عراق شوند و از تغییر سیاست های این دو کشور و تغییر نظام سیاسی در بغداد و دمشق جلوگیری کرده و اجازه ندهند دشمنان اهدافی را که سوریه در مقاومت واستقلال دنبال می کرد ناکام گذارند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه افزود: من معتقدم که مصلحت حتمی همه کشورهای این محور این است که با محور امریکایی مقابله کنند زیرا هیچ یک از چهار کشور این محور به تنهایی قادر نیست از خود و از مقاومت دفاع کند و به همین خاطر باید دست به دست هم دهند تا خطر گروه های تکفیری که از همه نقاط دنیا گرد هم آمده اند و از کمک های مستقیم کشورهای منطقه ای مانند عربستان، قطر، اردن، ترکیه و کمک های مالی آل سعود و قطر و کمک های تسلیحاتی و آموزشی و حمایت امریکا و کشورهای اروپایی برخوردارند دفع کنند.

 وی همچنین اظهار داشت: ما با خطر بزرگی مواجه هستیم که نمی توان آن را دفع کرد مگر با تشکیل محوری بدین شکل، اما به لطف خداوند متعال داده های موجود حکایت از آن دارد که پروژه تکفیری ها شکسته شده و همچنین از پیشروی پروژه غربی ـ صهیونیستی نظام سلطه جلوگیری به عمل آمده است زیرا هدف جبهه استکبار شکست دادن سوریه در چند ماه بود ولیکن سوریه ۵ سال است که پایداری می کند و اوضاعش رو به بهبودی است و به باتلاقی برای غرب تبدیل شده است، بنابراین باید محور چهار ضلعی مذکور ادامه پیدا کند و این به سود منطقه و به سود اعضای این محور است.

 شیخ نعیم قاسم همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون مهمترین عامل ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و نقش گروه های تروریستی و دستگاه های اطلاعاتی غرب در این زمینه گفت: مهم ترین سبب بروز اختلافات مذهبی دامن زدن به این اختلافات و فرق گذاشتن میان مسلمانان سنی و شیعه است و در پس آن اختلافات مذهبی عوامل سیاسی و اختلافات سیاسی نهفته است که رنگ مذهبی به خود می گیرد زیرا اساسا ما اختلافی تحت عنوان رودرویی سنی با شیعه یا بالعکس نداریم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در این باره افزود: دلیل اختلاف موجود این است که آل سعود می خواهد بر عراق، سوریه و یمن تسلط یابد و دست به چنین اقداماتی می زند، آیا این ربطی به شیعه و سنی دارد؟ اين يک سلطه گری سیاسی است که آنها دنبال می کنند. آمریکا هنگامی که می خواهد بر منطقه تسلط یابد به عنوان یک مستکبر دست به این کار می زند و اسرائیل هنگامی که بر منطقه تسلط پیدا می کند به عنوان یک نیروی اشغالگر این کار را می کند پس چیزی تحت عنوان اختلاف اساسی میان سنی وشیعه وجود ندارد و در حقیقت این موضوع یک سوء استفاده سیاسی است که هنگامی که عنوانی مذهبی به آن داده می شود امریکا و اسرائیل پشت آن قرار می گیرند.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از مسلمانان که تعداد اندکی هستند و دارای تفکر وهابی می باشند وهمه مسلمانان را کافر می دانند اختلافات مذهبی را مستقیما ایجاد می کنند اما ما نمی توانیم بگوییم که این اختلافات فقط یک فتنه مذهبی است بلکه فتنه ای اسلامی است زیرا آنان با سنی ها بیشتر از شیعیان درگیر هستند و در حقیقت تکفیری ها مشکلی برای همه مسلمانان بوده و یک مشکل مذهبی داخلی نیستند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان درباره نقش نظام سلطه در برنامه ریزی برای تجزیه کشورهای منطقه نیز گفت: نظام استکبار جهانی که در آمریکا خلاصه می شود می خواهد بر منطقه تسلط یابد و معتقد است که اختلافات میان کشورهای منطقه و اختلافات در داخل این کشورها راه تسلط بر گروه های درگیر در جنگ و تسلط بر این کشورهای درگیر آشوب و مشکلات را آسان تر می کند.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه البته معلوم نیست که آیا آنان به دنبال تجزیه جغرافیایی هستند یا خیر، افزود: شاید به تجزیه جغرافیایی نیازی هم نداشته باشند زیرا تجزیه سیاسی که ایجاد کرده اند و تحریک کشورها بر ضد یکدیگر، به خودی خود یک مشکل بسیار بزرگ است لیکن آنها انشاءالله موفق به اجرای این پروژه نخواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.