قدس آنلاین:سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی گفت: اولویت نخست اتاق بازرگانی باید برنامه ریزی و هماهنگی برای پذیرش هیئت های تجاری خارجی در استان باشد.

اولویت نخست اتاق بازرگانی باید پذیرش هیات های تجاری خارجی باشد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،  محمود دلپسند در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: در اعزام هیئت های تجاری به کشورهای هدف صادرات استان هم باید حضور در نمایشگاه های تجاری با هدف عرضه محصولات تولیدی خراسان شمالی مدنظر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک بتوان سفرای مقیم تهران را به بجنورد دعوت کرد تا از نزدیک با ظرفیت های اقتصادی و صادراتی این استان آشنا شوند.

 دلپسند افزود:همچنین حضور در بازار روسیه به خصوص در بخش مواد غذایی باید در دستور کار تجار و بازرگانان استان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به توافقی که در سفر اخیر وزیر امور خارجه ترکمنستان به تهران محقق شد، تصریح کرد: برابر این توافقنامه، دولت می تواند صدور خدمات فنی و مهندسی و پروژه های پیمانکاری را در تهاتر با گاز صادراتی ترکمنستان مدیریت کند و صادرکنندگان خراسان شمالی هم می توانند از این ظرفیت برای حل مشکلات خود در تجارت با کشور همسایه بهره بگیرند.

وی با بیان این که محوریت قرارگرفتن بخش خصوصی باید نقطه اتکای ما در اعزام و پذیرش هیئت های تجاری باشد، در عین حال عنوان کرد: دولت هم تا حد امکان و تا جایی که محدودیت منابع مالی اجازه دهد، در این راه کمک حال بخش خصوصی خواهد بود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.