شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان تاکید کرد:همه ما و کشورهای اسلامی باید در خوشی وناخوشی درکنار جمهوری اسلامی ایران که پشتیبان وپناهگاهی برای ملت های مستضعف مسلمان و جهان است، قرار بگیریم.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان:کشورهای اسلامی باید در کنار ایران قرار گیرند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، شیخ قبلان روز پنجشنبه دردیدار محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وی ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران محور و کانون قدرت جهان اسلام است و ما برای آن همواره پیشرفت ، شکوفائی و عزت را خواستاریم.
وی خاطرنشان کرد: ایران امروز یک رکن اصلی از ارکان امت اسلامی است و در مقابل جریان های دشمن اسلام به طوری صحیح استقامت و ایستادگی کرده است تا حق پیروز شود.
نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان تصریح کرد:از خداوند خواستار حمایت از ایران هستیم تا همچنان پناهگاه ملت های مستضعف جهان باقی بماند.
فتحعلی نیز بعداز این دیدار در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران اظهارداشت که برای تبریک سالروز میلاد حضرت محمد رسول گرامی اسلام (ص) ، حضرت عیسی مسیح (ع) ، حضرت امام جعفر صادق (ع) و آغاز سال نو مسیحی با شیخ قبلان دیدار کرده است.
وی گفت که در این دیدار درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع سیاسی لبنان گفت وگو و تبادل نظر کردیم.
فتحعلی دیدارش با شیخ قبلان را « بسیار مثبت» توصیف و تاکید کرد:معتقدیم که بعداز بروز پدیده داعش علما دارای نقشی مهم در رویاروئی و مواجهه با آن هستند.
سفیر ایران در لبنان خاطرنشان کرد: باید برای متحد کردن صفوف خود و افزایش تلاش ها به منظور مبارزه علیه این خطر تروریستی که ریشه آن در رژیم صهیونیستی است، فعالیت کنیم.
وی تصریح کرد: گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش خطری برای همه منطقه و همه جهان هستند.
براساس این گزارش، فتحعلی همچنین با شیخ نعیم حسن و شیخ ناصر قریب دو شیخ عقل طائفه دروز لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
روزنامه الجمهوریه لبنان هم نوشت که سفیر جمهوری اسلامی ایران و « محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب الله « وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان به اتفاق با « الیاس المر» یک مسئول ارشد اینترپل دیدار و در باره تحولات منطقه و لبنان گفت وگو کردند.
الیاس المر در دولت های سابق لبنان عهده دار سمت هائی مانند وزارت کشور ، وزارت دفاع و معاون نخست وزیر بوده است.
الجمهوریه به جزئیات بیشتری از این دیدار اشاره نکرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.