مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بارش باران و تغییرات آب و هوایی روز دوشنبه برای دومین روز متوالی کیفیت هوای کلانشهر مشهد را در وضعیت پاک قرار داد.

هوای مشهد برای دومین روز متوالی پاک شد

به گزارش قدس آنلاین، حمید صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش ساعت هفت و 30 دقیقه امروز از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، شاهد روند نزولی چشمگیر و کاهش حجم آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد هستیم.
وی اظهار کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد 33 پی.اس.آی و در مدت مشابه دیروز 47 پی.اس .آی گزارش شده که بر این اساس کیفیت هوا در وضعیت پاک قرار دارد.
وی گفت: کیفیت هوای این کلانشهر در 11 ایستگاه سنجش در وضعیت پاک قرار دارد و تنها در ایستگاه ساختمان شاخص کلی کیفیت هوا 104 پی.اس.آی بوده و آلاینده ها در این ایستگاه بالاتر از حد مجاز و کیفیت هوا در وضعیت هشدار قرار دارد.
شاخص کلی هوا تا عدد 50 نشانگر کیفیت هوای پاک، بین اعداد 50 تا 100 سالم و بین 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند که این تعداد در ایام نوروز و اوج مسافر تا حدود سه برابر افزایش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.