رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نتیجه حسابرسی‌ها باید در اختیار مردم قرار بگیرد گفت: شهرداری ملک شخصی من یا قالیباف نیست و مردم باید بدانند که پولشان چگونه هزینه‌ می‌شود.

 نتیجه حسابرسی‌ها باید در اختیار مردم قرار گیرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،علیرضا دبیر در ادامه نشست خبری خود با تأکید براینکه شهردار تهران باید پاسخگوی وضع موجود باشد گفت: حجم تخلفات به قدری بالاست که نمی‌توان دربرابر آن سکوت کرد. وظیفه من آن است که آنها را بیان کنم چرا که این حجم از بی انضباطی غوغا می‌کند.

دبیر خاطرنشان کرد: بی انضباطی مالی مانند ویروس آنفولانزا و فساد، بیماری آنفولانزا است. شورا باید تصمیم بگیرد که در برابر این حجم از بی انضباطی می‌خواهد چه کند. این درحالی است که هنوز حسابرسی از معاونت‌ها و مناطق شهرداری انجام نشده و برخی مناطق 4 ماه فرصت خواستند تا اسناد دیده نشده را در اختیار حسابرس قرار دهند.

وی افزود: گزارش حسابرسی سازمان رفاه هفته آینده بررسی می‌شود اما در پیش نویس، مردود شده، بدترین اتفاق آن است که حسابرس اعلام کند که اسناد در اختیار وی قرار نگرفته و رویت نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه من با شهرداری تهران بسیار راه آمده‌ام، گفت: سال گذشته به شکل دیگری به شهرداری مشکل داشتیم که رسانه‌ای نشد و آن هم ساخت تونل میدان سپاه بود که با بانک پاسارگاد به توافقات نهایی رسیده بودند درحالیکه 6 الی 7 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت این تونل بود و می‌خواستند آن را بسازند ولی زیر بار نرفتم چرا که توسعه مترو واجب‌تر بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده را انقباضی درنظرخواهیم گرفت، گفت: مسئولان شهری عنوان کردند که قرار است بانک پاسارگاد این تونل را بسازد اما قرار بود به جای آن تراکم و ملک بدهند ولی بنده مخالفت کردم که به جای تهاتر بهره برداری از این تونل به مدت معلوم به سرمایه‌گذار سپرده شود.

دبیر در ادامه اظهار داشت: از 18 سازمان شهرداری تهران، 6 سازمان مشروط، دو سازمان قبول، سه سازمان مردود و هشت شرکت عدم اظهارنظر داشتند. با مقایسه گزارش دو حسابرس متوجه شده‌ایم که برخی تخلفات در گزارش حسابرس شورا و شهرداری یکسان است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص فروش تپه‌های عباس آباد حسابرس شهرداری نیز این موضوع را اعلام کرده است، افزود: جای سوال است که چرا مسئولان شهرداری تذکر رئیس کمیسیون سلامت را در این خصوص جواب نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهردار تهران عنوان کرده که مجمع حسابرسان باید گزارش حسابرسی را تأیید کند ولی براساس قانون در شهرداری نهاد بالادستی که اجرایی نیست می تواند این گزارش را مورد تأیید قرار دهد که در سیستم کنونی مرجع بالادستی شهرداری شورای شهر است.

وی با طرح این پرسش که چرا حسابرسی نباید در اختیار عموم مردم قرار گیرد، گفت: گزارش‌های حسابرسی را باید روی سایت بگذارند چرا که شهرداری تهران ملک شخصی من یا قالیباف نیست، آنها باید بدانند پولهایشان چگونه هزینه می‌شود.

دبیر گفت: دیوان محاسبات آن مقدار سهمی که دولت در اختیار شهرداری قرار می‌دهد را محاسبه می‌کند با این حال شهرداری مدعی است که شفافیت مالی دارد. اما من به عنوان رئیس کمیسیون بودجه می‌گویم شفافیت مالی در شهرداری نیست و آنها به دنبال اصلاح امور نیستند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری آیا حسابرسی سالهای گذشته شهرداری مورد بازنگری قرار خواهد گرفت یا خیر گفت: شورای شهر دوره سوم گزارش حسابرسی‌های گذشته را بسته است ولی اگر شورای چهارم مایل است دوباره بازنگری شود، باید برای آن مصوبه تعیین کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ارائه این حجم از اطلاعات به اعضا در خصوص حسابرسی در تاریخ شورا بی نظیر است. عزم جدی برای اصلاح بی انضباطی مالی در مدیران ارشد شهرداری وجود ندارد و آنها چمشانشان را روی این موضوعات بسته‌اند.

وی افزود: زمانی که بنده ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را قبول کردم 42 مورد از پروژه‌هایی که آغاز شده بود فاقد ردیف و بودجه بودند. اما توانسته‌ایم راه‌های اینگونه تخلفات را ببندیم. همچنین به دنبال این هستیم که موضوعات را حل و فصل کنیم.

دبیر با بیان اینکه در حسابرسی شهرداری به دنبال جواب قانع کننده هستیم ولی تاکنون پاسخی درباره آن دریافت نکرده‌ایمگفت: من به عنوان یک عضو در قبال بی انضباطی مالی شهرداری کوتاه نمی‌آیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.