مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۵۰ هزار دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی این استان درمدت دو سال آموزش امداد و کمک های اولیه در مقابله با حوادث را فرا می گیرند.

۵۰ هزار دانش آموزدر استان مرکزی آموزش مقابله با حوادث را فرامی گیرند

قدس آنلاین / احمد مختاری/ اراک: به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مرکزی، مرتضی سلیمی افزود: دانش آموزان با حضور در کلاس های آموزشی با سرفصل های پناه گیری، تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی، پانسمان، آتل بندی، اطفای حریق، ارزیابی وکنترل علایم حیاتی و چادر زنی آشنا و مهارت های لازم برای امدادرسانی به حادثه دیده گان را کسب می کنند.

وی همچنین از دوره بازآموزی برای معلمان و فرهنگیان استان در راستای تفاهم نامه جمعیت هلال احمر و آموزش و پروش خبر داد و گفت: مربیان جمعیت هلال احمر در مرحله اول به 150 نفر از معلمان و فرهنگیان استان آموزش های امداد و کمک های اولیه را ارائه می کنند.

سلیمی با یادآوری اینکه جمعیت هلال احمر مسئولیت آموزش عمومی امداد و کمکهای اولیه و ترویج اصل خود امدادی و تربیت امدادگر ا بر عهده دارد، افزود: در همین راستا به منظور ارتقای توسعه و مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی، خدمات بشر دوستانه ، تفاهم نامه آموزشی دو ساله بین جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش استان منعقد شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: مطابق با برنامه زمانبندی، آموزش های مربوطه در پنج مرحله و در پنج منطقه استان توسط جمعیت هلال احمر ارائه خواهد شد.

***تفاهمنامه جمعیت هلال احمر با اداره کل آموزش پرورش در گشایش کانونهای غنچه های هلال احمر با مراکز پیش دبستانی منعقد شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: برای گشایش کانون غنچه های هلال احمر دوره آموزشی پایه امداد و کمک های اولیه به مدت 35 ساعت ویژه مربیان مشمول طرح بر اساس سهمیه تعیین شده توسط جمعیت هلال احمربرگزاری می شود.

آرش اشتری، مواردی که در این تفاهمنامه اجرا خواهد شد را شامل صدور گواهینامه برای شرکت کنندگان در دوره آموزشی کمک های اولیه، هدایت مربیان مناطق خارج از طرح غنچه های هلال در مراکز مجری طرح توسط هلال احمر، تهیه و نصب تابلو ویژه غنچه های هلال احمر در مراکز مجری طرح، صدور مجوز یک ساله برای مراکز مجری طرح پس از معرفی از طرف آموزش و پرورش، صدور مجوز برای مراکزی که حداقل دارای 20 نوآموز باشند، عنوان کرد.

وی اظهار کرد: صدور ابلاغ برای شورای راهبری با هماهنگی و امضای مدیران هر دو سازمان ، توجیه اولیای نوآموزان مشمول طرح ، عضویت نوآموزان در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان هلال احمر، ارسال اقلام و محتوای آموزشی، اطلاع رسانی به مناطق از طریق ارسال بخش نامه توسط آموزش و پرورش، درج خبر فعالیت های غنچه های هلال توسط روابط عمومی در رسانه ها و سایت هر دو سازمان از دیگر موارد تفاهنامه است.

14 هزار داوطلب، امدادگر و جوان در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.