شعر معاصر ما که در باور برخی از افراد عقب‌گرد داشته رنگ و بوی مجازی گرفته است.

شعر معاصر رنگ و بوی مجازی گرفته است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صابر قدیمی، شاعر در خصوص وضعیت شعر معاصر و میزان انزوای آن  گفت: هر دوره‌ای شعر معاصر خود را دارد و اصطلاح شعر معاصر پل ارتباطی دوره‌های ادبی است.
 
وی افزود: هم اکنون با وجود وضعیت دشوار بازار کتاب و کاهش استقبال مردم از محصولات فرهنگی مکتوب، کتاب‌‌های ادبی پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند و آثار شاعران جوان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند.
 
این شاعر اظهار داشت: شعر معاصر ما به دلیل فعالیت برخی از شاعران در فضای مجازی و انتشار آثار آن‌ها در این فضا، رنگ و بوی مجازی گرفته است. البته این به آن معنا نبوده که شعر در وضعیت خوبی به سر می‌برد؛ اما آنچنان نیست که بگوییم وضعیت ادبیات ما عقب‌گرد دارد.
 
قدیمی ادامه داد: امروزه به برخی از شاعران خوب ما به علت محددیت‌های ارتباطی، بهای چندانی داده نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: نبود تبلیغات کافی و بی‌تمایلی به سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی، از دلایل دیگر انزوای برخی از شاعران خوب ما به حساب می‌آید.
 
این شاعر افزود: هم اکنون در کل سرانه مطالعه کاهش پیدا کرده و مهمترین دغدغه من نبود نهاد خاصی برای تفکیک کیفیت آثار و جداسازی کتاب‌های منتخب است.
 
قدیمی اظهار داشت: امروزه کتاب‌های ارزشمند معرفی نمی‌شوند و افرادی مانند من که در نقش یک مولف نیاز به مطالعه یکسری از کتاب‌ها داریم، گاهی نمی‌توانیم آنها را پیدا کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاریش در تولید آلبوم جدید معین سجادی اشاره کرد و گفت: من در آلبوم جدید این خواننده که با عنوان «تو آزادی» منتشر می‌شود، 5 ترانه دارم.
 
این شاعر ادامه داد: افرادی چون روزبه بمانی،‌ بهروز صفاریان، سعید زمانی و پوریا حیدری هم در تولید آلبوم «تو آزادی» مشارکت داشته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.