رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای انتخابات دوره جدید شورای عالی استان‌ها کاندیدا می‌شوم.

بصیری‌پور: در انتخابات دوره جدید شورای عالی استان‌ها کاندیدا می‌شوم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در حاشیه نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای انتخابات دوره جدیدی ریاست شورای عالی استان‌ها کاندیدا می شود.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله خود خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته توانستیم با شعار «شورا باوری و شورا یاوری» اتفاقات بسیار خوبی را در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شوراهای سراسر کشور رقم بزنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر شورای عالی استان‌ها با دارا بودن 117 هزار عضو شورایی در قالب 38 هزار واحد شورایی به فعالیت‌های خود سرعت ویژه‌ای بخشیده است.

بصیری پور خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار شوراباوری، بنده به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها در یک سال گذشته به 30 استان سفر داشته‌ام و با اکثر مسئولان استانی اعم از ائمه جمعه، استانداران، شهرداران و اعضای شوراهای شهری و روستایی دیدار کرده‌ام.

وی عنوان کرد: به سبب حفظ توسعه فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و تسریع بخشیدن به فعالیت‌ها بسیاری از نشست‌ها و جلسات خود با اعضای شورای عالی استان‌ها را به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کردم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری 5 همایش در یک سال گذشته یادآور شد: نخستین همایش روسای شوراهای کشور در مشهد، نخستین همایش مراکز پژوهش‌های شوراهای کشور، همایش توسعه پایدار روستایی، همایش اعضای بانوان عضو شوراها در کشور و برگزاری همایش با وزارت نیرو در جهت تولید انرژی پاک از زباله از جمله همایش‌های برگزار شده توسط شورای عالی استانها در کشور بوده است.

بصیری پور با تاکید بر لزوم اتصال مردم به شوراها بیان داشت: در این دوره ما تمامی تلاش خود را برای ارتباط گیری با مردم به هر صورتی از جمله تلفنی، پیامکی و استفاده از فضای مجازی انجام داده‌ایم و بنا داشته‌ایم که پاسخ همگان را به صورت روشن و مبرهن بدهیم.

بصیری پور با اشاره به ارتباط گیری شورای عالی استان‌ها با دولت و دستگاه‌های مهم کشوری گفت: در گذشته ما هیچ عضویتی در کمیسیون‌های دولت نداشته‌ایم اما در این دوره با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم به عضویت کمیسیون کلانشهرهای دولت در بیاییم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: ارتباط گیری با مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و ایجاد رابطه دو طرفه با مجلس شورای اسلامی از مهم ترین فعالیت‌های برون سازمانی ما بوده است.

عضو شورای شهر مشهد بیان داشت: در انتخابات پیش‌رو تنها مهدی چمران به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر بنده 140 روز را در سفرهای استانی و پیگیری مشکلات شوراها اختصاص داده و توانسته‌ام خلاف 14 سال گذشته که 66 لایحه مصوب شده بود، در این یکسال 35 لایحه را به تصویب برسانیم.

رئیس شورای عالی استان ها بیان داشت: در سال‌های اخیر هیچ بودجه‌ای برای شوراهای سراسر کشور در نظر گرفته نمی‌شد اما در یک سال اخیر توانستیم با رایزنی‌ها مبلغ 2 میلیارد تومان را برای کمک به تمامی شوراهای شهرستانی کشور اخصاص دهیم.

بصیری پور با بیان اینکه امید دارم همانند سال گذشته رای بیاورم گفت: در این یک سال با وجود استفاده از تمام تلاش و توانم، کارشکنی‌هایی در مسیر فعالیت‌مان ایجاد می‌شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.