قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با اشاره به شهادت شیخ نمر باقرالنمر توسط رژیم آل‌سعود، گفت: رژیم آل‌سعود فکر می‌کند با دلارهای نفتی می‌توان دهان تمام دولت‌ها را بست، در حالی که دیدیم به غیر از چند کشور که بردگان زرخرید بودند، کسی زیر بار آن نرفت.

زنگ خط تمام آزدایخواهان دنیا برای رژیم آل‌سعود/ سرنوشت صدام در انتظار رژیم آل‌سعود
به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور درباره تبیین ابعاد مختلف «حق‌الناس»، اصل و اهمیت جایگاه انتخابات در جمهوری اسلامی، اظهار داشت: مفهوم عمیق حق‌الناس، در زمینه‌های «اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، لیست‌های انتخاباتی، صیانت از آرای مردم و پذیرش نتایج انتخابات»، ابعاد مکمل و پرمعنایی دارد و مردم با توجه به طمع‌ورزی آمریکایی‌ها به این انتخابات، موضوع نفوذ را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی، خطاب به مقام عظمای ولایت گفت: رهبرا اطمینان می‌دهیم مردم آذربایجان با حضور گسترده و باشکوه خود در انتخابات و انتخاب آگاهانه و اصلح به وظیفه ملی و شرعی خود عمل می‌کنند و دستورها و به فرمایشات مقام معظم رهبری با جان و دل عمل می‌کنند.

پرهیز از تخریب در انتخابات

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به کاندیداها و هواداران آن توصیه کرد همدیگر را تخریب نکنند، چراکه اسلام دین محبت، صلح و خدمت به مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مبادا مسائل انتخاباتی تفرقه‌آور و اختلاف‌افکن شود که به هیچ‌وجه با اسلام سازگار نیست.

آیت‌الله مجتهدشبستری اظهار امیدواری کرد که در جوامع اسلامی محبت، صلح و صفا برقرار شود و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعدام عالم مؤمن و مجاهد، آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر، رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم آل‌سعود، اظهار داشت: این عالم بزرگ بی‌عدالتی‌های عربستان، حاکمیت آمریکا در عربستان و ارتباط عربستان با رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی را مورد نقد قرار داده و ندای عدالت و حاکمیت قانون و اسلام را در کشوری که نه قانون در آن جاری است و نه عقل منطق، فریاد می‌زد.

وی، ترس آل‌سعود از بیداری، آگاهی و اجتماعی مردم، ایجاد رعب و وحشت در بین معترضان در عربستان، نگرانی آل‌سعود از آینده سیاسی، سرپوش گذاشتن بر ضعف و شکست‌های عربستان در یمن، لبنان، سوریه و عراق از جمله انگیزه آل‌سعود در به شهادت رساندن عالم شیعیان عربستان عنوان کرد و توضیح داد: عربستان با اعدام عالم مؤمن و مجاهد، آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر دست به جنایت بزرگی زد تا افکار عمومی را از شکست‌ها و ضعف‌های خود منحرف کند.

امام جمعه تبریز به هزینه میلیاردی روزانه حمله عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: رژیم‌ آل‌سعود از درخشش سید حسن نصرالله در لبنان واهمه داشت و از این ترسید که شیخ نمر اگر زنده بماند سید حسن نصرالله دومی به وجود آید.

آیت‌الله مجتهد شبستری به پیامدهای خارجی و داخلی اعدام عالم مؤمن و مجاهد، آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر اشاره و تبیین کرد: اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی و تشدید این اختلافات مذهبی را رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم آل‌سعود دنبال می‌کنند.

وی تشریح کرد: رژیم آل‌سعود فکر می‌کند با دلارهای نفتی می‌توان دهان تمام دولت‌ها را بست، در حالی که دیدیم به غیر از چند کشور که بردگان زرخرید بودند، کسی زیر بار آن نرفت.

زنگ خط تمام آزدایخواهان دنیا برای رژیم آل‌سعود/ سرنوشت صدام در انتظار رژیم آل‌سعود

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بیشترین ذخایر نفتی عربستان در شرق عربستان منطقه شیعه‌نشین آن قرار دارد، گفت: از همان ساعات ابتدایی ده‌ها تجمع در عربستان برگزار شده و ندای لعنت خدا بر رژیم آل‌سعود در این کشور طنین‌انداز شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به فراگیر شدن موج اعتراض‌ها در دنیا علیه رژیم آل‌سعود اشاره کرد و گفت: زنگ خطر از سوی تمام آزادیخواهان دنیا به صدا درآمده است و رژیم سعودی با دست خودش گور خود را کند و در آینده نزدیک به سرنوشت محمدرضا پهلوی و صدام دچار خواهد شد.

قیام 19 دی مردم قم و 29 بهمن تبریز جرقه انقلاب اسلامی بود

امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز قیام 19 دی سال 56 مردم قم که به دنبال اهانت یکی از روزنامه‌ها به حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفته بود که تعدادی به شهادت رسیدند، عنوان داشت: با قیام مردم قم، جرقه انقلاب اسلامی زده شد.

آیت‌الله مجتهدشبستری تصریح کرد: به دنبال این قیام مردم در گرامیداشت چهلم شهدای قیام 19 دی‌ماه، 29 بهمن تبریز رقم خورد و برگ زرین دیگری برای آذربایجان اضافه شد، مردمی که در مواقع حساس قیام و با استعمار و استبداد مبارزه کرده‌اند.

امام جمعه تبریز در پایان قیام 29 بهمن‌ماه سال 56 مردم تبریز و 19 دی‌ماه مردم قم را دو حادثه سرنوشت‌سازی دانست که ارکان رژیم سلطنتی را متزلزل کرد و انقلاب مردم ایران را به پیروزی نهایی نزدیک کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.