انهدام ۱۴ تانکر سوخت داعش توسط ارتش سوریه، انتقاد تروریست‌ها از کاهش حمایت اتاق عملیات «موک» از آنها در جنوب سوریه، دستور کار آمریکا برای تشکیل کردستان خودمختار در سوریه و محکومیت حمله به آوارگان سوری در «ونکوور» از سوی نخست وزیر کانادا بخشی از اخبار مربوط به سوریه در روز گذشته است.

دستور کاری برای تشکیل کردستان خودمختار در سوریه/انهدام ۱۴ تانکر سوخت «داعش»

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفارس در دمشق، انهدام 14 تانکر سوخت «داعش» توسط ارتش سوریه، مجازات داعش علیه شهروندان سوری، دستگیری 10 مظنون به همکاری با داعش در استانبول، انتشار تصاویر اختصاصی فارس از فوعه، انتقاد تروریست‌ها از کاهش حمایت اتاق عملیات «موک» از آنها در جنوب سوریه، دستور کار آمریکا برای تشکیل کردستان خودمختار در سوریه، محکومیت حمله به آوارگان سوری در «ونکوور» از سوی نخست وزیر کانادا، اعلام دیپلمات‌های غربی مبنی بر اینکه سعودی‌ها با هدف توقف مذاکرات سوریه شیخ نمر را اعدام کردند، اظهارات فرماندار آلاباما مبنی بر اینکه اجازه ورود پناهجویان سوری را نخواهیم داد و اعلام دیپلمات‌های غربی درباره اینکه سعودی‌ها با هدف توقف مذاکرات سوریه شیخ نمر را اعدام کردند، بخشی از اخبار سوریه در روز گذشته است.

اهم اخبار به شرح زیر است.

 

تحولات میدانی

انهدام 14 تانکر سوخت «داعش» توسط ارتش سوریه

منابع نظامی ارتش سوریه اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور 16 تانکر سوخت تروریست های داعش را در جنوب شرقی این کشور منهدم کرد.

10 مجازاتی که داعش علیه شهروندان سوری اعمال کرد

داعش برای شرکت نکردن در نماز جمعه تا استفاده از کفش پاشنه بلند و تماس گرفتن با برادر و شوهر مجازات تعیین می‌کند.

دستگیری 10 مظنون به همکاری با داعش در استانبول

نیروهای امنیتی ترکیه امروز 10 مظنون به همکاری با داعش را در مناطق مختلف شهر استانبول دستگیر کردند.

تصاویر اختصاصی فارس از داخل فوعه/ چرا رسانه‌های سعودی فقط از مضایا حرف می‌زنند؟

محاصره «فوعه» و «کفریا» در حالی وارد دهمین ماه شده است که تروریست‌ها با حملات خود 600 نفر از شیعیان این مناطق را به شهادت رسانده‌اند و همچنان مانع ورود کمک‌های غذایی به آن می‌شوند.

انتقاد تروریست‌ها از کاهش حمایت اتاق عملیات «موک» از آنها در جنوب سوریه

سرکرده فراری «جبهة الشام الموحّدة» با اشاره به اینکه حمایت مالی اتاق عملیات «موک» در جنوب سوریه از این تروریست‌ها کاهش یافته است تأکید کرد: در صورت آغاز اقدامات راه حل سیاسی در سوریه، این کمک‌ها نیز کاملا قطع خواهد شد.

تحولات سیاسی

دستورکار آمریکا برای تشکیل کردستان خودمختار در سوریه

مسئولان آمریکایی‌ احتمال می‌دهند این سناریو (تشکیل کردستان) در مقابل وفاداری افراد بارزانی و «صالح مسلم» به آمریکا و همچنین مشارکت فعالانه آن‌ها در جنگ علیه نیروهای ارتش و دولت سوریه و عناصر گروه تروریستی داعش محقق شود.

نخست‌وزیر کانادا حمله به آوارگان سوری در «ونکوور» را محکوم کرد

نخست‌وزیر کانادا در یک پیام توییتری، حمله افراد مسلح به کمپ آوارگان سوری در شهر «ونکوور» را محکوم کرد.

فرماندار آلاباما: اجازه ورود پناهجویان سوری را نخواهیم داد

سخنگوی فرماندار آلاباما می‌گوید که این ایالت «برای حفظ امنیت»، اجازه ورود پناهجویان سوری را نخواهد داد.

دیپلمات‌های غربی: سعودی‌ها با هدف توقف مذاکرات سوریه شیخ نمر را اعدام کردند

نشریه نیوزویک به نقل از دیپلمات‌ها نوشت ریاض با هدف بر هم زدن مذاکرات صلح سوریه و همچنین پاسخ به مسائل داخلی، دست به اعدام شیخ نمر زد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.