وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از کتاب هایی که در گذشته به دلایل واهی توقیف شده بود، در دولت تدبیر و امید مجوز چاپ گرفتند.

جنتی: دولت یازدهم به بسیاری از کتابهای توقیف شده، مجوز داد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علی جنتی عصر چهارشنبه پس از ورود به گیلان، در پاویون فرودگاه سردارجنگل رشت اظهار کرد: سیاست دولت، بحث آزادی بیان است چه در محیط های دانشگاهی و سخنرانی ها و از هر طرف باید فضا باز باشد، برای اینکه افراد بتوانند سخن خود را بگویند.
وی ادامه داد: در حوزه کتاب نیز به همین ترتیب، بسیاری از کتاب هایی که در گذشته به دلایل واهی توقیف شده بودند، در دولت یازدهم، مجوز چاپ گرفتند.
* گردانندگان یالثارات، اصرار به تخلف دارند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه قانون مطبوعات، مجموعه ای از تخلفات را ذکر کرده، گفت: این مجموعه تخلفات، با مجازات های خاص خود است و بعضی از این مجازات ها ، مستوجب تذکرات یا توقیف و یا لغو پروانه است.
جنتی افزود: البته نوع تخلفات، متفاوت است؛ نشریه یالثارات با توجه به تذکرات مکرری که در طول سال گذشته و امسال دریافت کرده بود و نیز مجموعه مقالات و مطالبی که درج کرد، نشان دهنده آن بود که گردانندگان این نشریه، اصرار به تخلف دارند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، هیأت نظارت بر مطبوعات تصمیم به لغو پروانه گرفت چون یکی از مواردی که هیات نظارت مجاز به لغو پروانه است، در جایی است که رسانه حتما اصرار به تخلف داشته باشد.
* در مورد برقراری مجدد حج، باید منتظر بمانیم نوع رابطه با عربستان به کجا می رسد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با حج نیز گفت: فعلا در این بخش، قطع رابطه هستیم، قبلا هم عمره مفرده را تعطیل کرده بودیم ولی اتفاقات اخیر ، مزید بر علت شد.
جنتی اضافه کرد: تا برگزاری حج تمتع زمان زیادی داریم و باید منتظر بمانیم که نوع رابطه با عربستان به کجا می رسد و باید شرایط تغییر کند و روابط تلطیف شود تا امکان اعزام حاجیان باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ولی فعلا در زمان حاضر، قصد نداریم حج انجام شود.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عصر چهارشنبه وارد استان گیلان شد و در فرودگاه سردارجنگل رشت مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان و آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان از جمله برنامه های امروز (چهارشنبه) جنتی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (پنجشنبه) در همایش بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود، سخنرانی می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.