مفتی جامعه کرواسی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب ضمن ابراز تاسف از خاتمه ماموریت سفیر کشورمان به برگزاری یکصدمین سالگرد به رسمیت شناختن اسلام در کرواسی اشاره و برای شرکت یکی از مقامات ایرانی دراین مراسم ابرازعلاقمندی کرد.

ازمقامات ایرانی برای شرکت درصدمین سالگرد به رسمیت شناختن اسلام درکرواسی دعوت شد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از سفارت ایران در کرواسی، عزیز حسنوویچ مفتی جامعه کرواسی روزچهارشنبه در این نشست نقش « محمدابراهیم طاهریان فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی را برای ارتقاء روابط با جامعه اسلامی ستود و خطاب به وی گفت: درک درست که از مسلمان و تحولات منطقه دارید ضمن مورد تصدیق بودن همه مقامات کرواسی در قلب تمامی مسئولان این کشور جای دارید.
مفتی کرواسی با اشاره به اینکه در سال جاری قرار است برنامه های متعددی به مناسبت یکصدمین سالگرد به رسمیت شناختن اسلام در کرواسی برگزار شود، افزود: در اواخر آوریل امسال مراسمی به این منظور درپارلمان کرواسی برگزار خواهد شد که انتظار داریم یکی از مقامات ارشد ایران در این مراسم شرکت کند.
وی گفت : از دیگر برنامه های یکصدمین سالگرد اسلام در کرواسی برگزاری کنفرانس دین و علوم در شهر ری یکا از تاریخ 12 الی 14ماه می (22الی 24 اردیبهشت 95) می باشد که قرار است مهمانان این مراسم از فقهای برجسته دینی یا دانشمندان علمی باشند و دعوت می کنم که یکی از فقیه یا دانشمند ایرانی در این مراسم شرکت کند.
مفتی جامعه اسلامی کرواسی افزود: برگزاری مسابقات قرائت قرآن از 29 سپتامبر تا 1 اکتبر(7مهر لغایت9 مهر) با دعوت از یکصد قاری برجسته بین المللی که پیش بینی کردیم 2 نفر از قاریان ایرانی باشند.
حسنوویچ همچنین در این رابطه خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های بین المللی که به مناسبت یکصدمین سالگرد اسلام در کرواسی داریم برگزاری روزجهانی حلال در شهر اپاتیا کرواسی از2 تا 4 نوامبر(11 تا 13 آبان 95) می باشد.
تا کنون 16 کشور برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده اند و در حاشیه همایش مذکور نمایشگاهی از توانمندی شرکت های فعال در صنعت حلال برگزار خواهد شد.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم دیگر برگزاری کنسرت بزرگ فیلارمونیک زاگرب در 4 دسامبر (13 آذر95) است که جمهوری اسلامی ایران به همراه بوسنی و ترکیه سه کشوری هستند که تصمیم داریم از آنها برای شرکت در این مراسم جهت اعزام گروه ارکستر فلارمونیک یا گروه موسیقی دعوت کنیم.
مفتی کرواسی لوح تقدیری به رسم یادبود به سفیر جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.
محمد ابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در پایان ماموریت خود در این کشور هم در این ملاقات که رایزن دوم سفارت و وابسته نظامی کشورمان در زاگرب حضور داشتند در دیدار خداحافظی درایت و نوع رابطه مفتی با دولت کرواسی که افزایش ارتقاء جایگاه مسلمانان در کرواسی را به دنبال داشته است، تحسین کرد.
سفیر کشورمان این موفقیت را به مفتی و مجموعه جامعه اسلامی تبریک گفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد رسمیت اسلام در کرواسی را اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.