بانک مرکزی در نشریه روند تحولات جدید اقتصاد ایران مربوط به تابستان ۹۴ در بخش نگاهی به اقتصاد نوشت : گرچه اقتصاد ایران در سه فصل نخست سال ۱۳۹۳، پس از هشت فصل متوالی انقباض توانست با نرخ های رشد اقتصادی ۳.۸، ۳.۸ و ۳.۷ درصدی از رکود خارج شود؛ ولی در فصل چهارم سال ۱۳۹۳ بار دیگر نرخ رشد اقتصادی کاهش یافت و به ۰.۶ درصد رسید.

اقتصاد ۶ ماه نخست سال ۹۴ به روایت بانک مرکزی

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، بانک مرکزی در تازه ترین شماره نشریه روند اعلام کرد: کاهش قابل ملاحظه قیمت های جهانی نفت خام که از نیمه سال پیشین (93) شروع شده است، به همراه تداوم محدودیت های ناشی از تحریم های بین المللی تا زمان اجرایی شدن مفاد توافق هسته ای، عوامل توضیح دهنده کاهش رشد اقتصادی در فصل پایانی سال 1392 و کند شدن برخی فعالیت های اقتصادی در نیمه اول سال 1394 است . انتظار می رود با رفع کامل تحریم ها، گشایش در ظرفیت ها و منابع کشور و بهره برداری مناسب از آنها، به تدریج شاهد بروز آثار مثبت بر اقتصاد و تثبیت رشد اقتصادی باشیم.
در ادامه آمده است : روند کاهشی نرخ تورم در نیمه نخست سال 1394 همچنان ادامه داشته و با توجه به روند تحولات شاخص قیمت تولیدکننده، تغییرات نقطه به نقطه شاخص قیمت مصرف کننده و نیز ثبات نسبی حاکم بر بازار دارایی ها به ویژه بازار ارز، انتظار می رود روند کاهشی نرخ تورم در فصول بعدی سال نیز ادامه داشته باشد. در حوزه سیاست گذاری پولی، بانک مرکزی سعی نمود تا مولفه های سیاست گذاری پولی را متناسب با شرایط کلی شبکه بانکی کشور، نیازهای بخش واقعی و کاهش تورم با اتکا به روش های غیردستوری تنظیم نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.