رئیس برنامه توسعه صنایع دستی ارسیکا (شاخه فرهنگی سازمان همکاری اسلامی) گفت که اکثر کشورهای اسلامی از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ حمایت کردند.

اکثر کشورهای اسلامی از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی حمایت کردند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ' نزیه معروف ' در پی این انتخاب، ضمن ارسال نامه ای به دانشگاه هنر اسلامی تبریز، این شهر را شایسته این انتخاب دانست.
وی در پیام تبریک خود ضمن ابراز خرسندی از انتخاب این شهر، به عضویت ارسیکا درکمیته ارزیابی شهرهای منتخب گردشگری برای سال های 2017 و 2018 اشاره کرده است.
معروف ، برگزاری جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز و تاسیس ' جایزه بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز ' در طی این جشنواره را از عوامل تأثیرگذار بر آراء مثبت داوران دانسته است.
رئیس برنامه توسعه صنایع دستی(ارسیکا) که خود از داوران این انتخاب در نهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی بوده است، وجود موزه های تخصصی گوناگون، زیر ساخت های شهری، دانشگاه هنراسلامی تبریز و فعالیت مستمر مراکز فرهنگی درکنار جاذبه ها و مراکز تفریحی تبریز را از دیگر موارد مؤثر بر انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری عنوان کرده است.
وی ضمن تبریک این افتخار به مردم شهر تبریزآورده است: امیدواریم برنامه ها و رویدادهای پرباری را در این رابطه از سوی ایران و شهر تبریز شاهد باشیم.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره دنیا درآن عضویت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.