نفت، تاریخ مدرن ما را تشکیل داده و تحولات اقتصادی، اجتماعی ما با نفت گره خورده است و وجود آن یک موهبت برای کشور ما و کشورهای منطقه بوده است.

 نفت، تاریخ مدرن ما را تشکیل داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش گفت: از فضای پساتحریم استقبال می‌کنیم و این همایش را که با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها همزمان شده، برای ملت ایران و تمامی صلح‌دوستان جهان به فال نیک می‌گیریم.
 وی با بیان اینکه این همایش نمایش اقتصاد پساتحریم ما است افزود: نفت، تاریخ مدرن ما را تشکیل داده و تحولات اقتصادی، اجتماعی ما با نفت گره خورده است و وجود آن یک موهبت برای کشور ما و کشورهای منطقه بوده است.
ربیعی اظهار داشت: برخی اقتصاددانان نفت را بلا در مقابل طلا قلمداد می‌کنند در حالی که این مسئله ربطی به ذات نفت ندارد. ساختار دولت‌سازی و شیوه استفاده از نفت باعث می‌شود که ارزش آن تغییر کند.
وی خاطرنشان کرد: نفت برای ما بسیار مهم است و مقولات مرتبط با آن بر اقتصاد کشور ما تاثیر دارد. لذا امیدواریم که نقش نفت بر اقتصاد به نحوی باشد که این سرمایه برای بهبود وضع زندگی فرزندان استفاده شود.
وی در ادامه در ارزیابی شرکت ملی نفتکش جهت صادرات نفت و گاز اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی توانمند می‌تواند کمک زیادی برای حضور ایران در جامعه جهانی در پساتحریم باشد. چرا که در دوره تحریم و جنگ تحمیلی نیز نقاط قوت زیادی کسب کرده و برای پایداری ایران تلاش‌های زیادی داشته‌اند.
وی همچنین به نقش شرکت ملی نفتکش در اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: نقش این شرکت در اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است ضمن اینکه باید دیگر بار جایگاه خود را بازتعریف کند.
ربیعی گفت: برای ما مایه افتخار است که با تعداد بالای ناوگانی که داریم 130 میلیون تن در سال جابجایی صورت می‌گیرد که از استاندارد بین‌المللی نیز برخوردار است.
وی با بیان اینکه ما باید جایگاه خود را در زمینه جابجایی حمل و نقل دریایی حفظ کنیم ادامه داد: در صورت افزایش قدرت صادرات که از یک میلیون تن آغاز می‌شود شرکت ملی نفتکش می‌تواند در خدمت صنعت نفت جایگاه بهتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل توجه اینکه اروپا برای تامین انرژی و حمل فرآورده توسط ناوگان مطمئن و استاندارد و حفظ محیط زیست نگرانی‌هایی دارد که در ویژن این شرکت حضور دوباره در بازار اروپا با تضمین کیفیت خدمات و قیمت مناسب و ارزش نیروی انسانی با رعایت حقوق محیط زیست برنامه‌های ویژه‌ای تعریف شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی خدمات از جمله برنامه‌های استراتژیک ما در پساتحریم است اظهار داشت: ما با لغو تحریم‌ها آماده هستیم که 90 درصد نفت کشور را در راستای بازگشت بازار اروپا انجام دهیم.
وی یادآور شد: شرکت‌های بنیانی می‌توانند با شرکت ملی نفتکش گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: تاریخ سرنوشت‌ساز ما در راستای نفت بوده و در فراز و نشیب‌هایی که در زمان فشار و تحریم و جنگ داشته‌ایم همواره نفتکش‌ها نقش موثری داشته‌اند و در حال حاضر نیز در آستانه تغییر بزرگ در پساتحریم آماده‌ایم که دوران جدید شکوفایی را تعریف کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.