یک شرکت فرانسوی فعال در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات فرودگاه ها، برای ۸۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کرد.

آمادگی شرکت فرانسوی برای حدود۹۰۰ میلیون دلارسرمایه گذاری در فرودگاه امام

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «اگستینو دورمانه» مدیرعامل شرکت «آ.دی.پی-ADP» فرانسه، در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: نزدیک به سه ماه برای بررسی سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) زمان نیاز است.
دورمانه افزود: پس از بررسی ها قیمت نهایی سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به وزارت راه و شهرسازی ارائه و فاینانس طرح ها و ساخت ترمینال ها تامین می شود.
در این دیدار «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی از این شرکت خواست برای آغاز پروژه های فرودگاهی در ایران، طرح مکتوب و برنامه عملیاتی پروژه ها هر چه زودتر ارائه شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر سرمایه گذاری به روش بی.او.تی (ساخت، بهره برداری و انتقال) گفت: آنچه اهمیت دارد شفافیت در اجرای پروژه شهر فرودگاهی است، همچنین در طول اجرای مرحله ای این پروژه می توان درباره ادامه مذاکرات و توافق، تصمیم گیری کرد.
روش ساخت، بهره برداری و واگذاری (بی.او.تی)، به قراردادهایی گفته می شود که در آن شرکت یا شرکت ها در قبال برخی امتیازها، به اجرای پروژه های سنگین مالی اقدام می کنند.
این شرکت ها در مدت محدودی از پروژه اجرا شده، سود می برند و سپس ساختمان های نوساخته پروژه را به گونه ای که امکان فعالیت کامل داشته باشد، به طور بلاعوض به طرف دیگر که به طور معمول دولت ها یا شرکت های وابسته به دولتند، انتقال می دهند.
آخوندی ایجاد فضای سبز، نور کافی در پایانه های مسافری و تامین آب برای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: به دلیل اینکه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) یکی از پرترددترین فرودگاه های کشور است، بنابراین «دروازه ورودی ایران» تلقی می شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسافران ورودی به این فرودگاه باید نماد فرهنگ و تمدن کشور ما را حس کنند.
قرار است در صورت بررسی و تایید طرح های شرکت آ.دی.پی فرانسه، بازسازی پایانه موجود و ساخت ترمینال های تازه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سرمایه گذاری 800 میلیون تا 900 میلیون دلاری انجام شود.
به گزارش ایرنا٬ مسئولان این شرکت فرانسوی اوایل مردادماه امسال در سفر به ایران و بررسی پروژه های سرمایه گذاری در طرح توسعه فرودگاه امام (ره) درباره ساخت پایانه ایرانشهر در این فرودگاه توافق کردند.
شرکت آ.دی.پی اکنون چندین پروژه بزرگ فرودگاهی در کشور جهان را در دست اجرا دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.