قدس/ سیاست/ مهدی‏ موسوی : با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت های نظارت و اجرایی، انتخابات اسفندماه وارد فاز جدی تر خود شده و در این میان، همه نگاه ها به شوراي نگهبانی دوخته شده كه امام راحل آن را حافظ احكام مقدس اسلام و قانون اساسي می دانست و می فرمود که این نهاد مورد تأييد اينجانب مي‌باشد (صحیفه امام، ج۱۹، ص۱۵۵)

 هجمه به شـورای نگهبـان؛ شلیک به خط امـام(ره)

برخی اما تلاش می کنند تا بار مشکلات خود را به گردن شورای نگهبان انداخته و با تضعیف این نهاد قانونی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند. اما حقیقت آن است که شورای نگهبان یک محل قانونی برای احراز صلاحیت کاندیداهایی است که قرار است سرنوشت مردم کشور خود را به دست بگیرند.
اهمیت و حساسیت وجودی این نهاد نظارتی تا بدانجاست که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در کلامی صریح درباره آن فرمود: اگر کسی بگوید شورای نگهبان کذاست ، این فساد است و او مفسد است و همچو آدمی تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد. (صحیفه امام، ج۱۴، ص۳۷۰)
با توجه به این که متأسفانه همچون دوره های قبل در آستانه انتخابات ، و هجمه‏ها علیه شورای نگهبان به ویژه نظارت استصوابی آن فزونی گرفته و در این میان رسانه های معاند و ضد انقلاب نیز توپخانه رسانه ای خود را فعال تر از هر زمان دیگری کرده اند، گروه سیاسی «قدس» درباره این موج جدید هجمه با شماری از کارشناسان به گفت و گو پرداخته است.

شورای نگهبان؛ مرجع صالح قانونی برای تایید صلاحیت ها
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن نظری شاهرودی ، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که همه باید از قانون تبعیت کرده و تخطی از آن را برای خود به عنوان یک خط قرمز مسلم بدانند، اظهار داشت: در قانون انتخابات، مرجع تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان است و از این رو همه باید این اصل قانونی را مراعات کنند و اگر احیاناً اعتراضی دارند آن را از مجرای قانونی دنبال کنند.
وی همچنین با اشاره به این که در دوره های مختلف فشار به نهادهای قانونی انتخابات همچون شورای نگهبان از سوی افراد و
گروه های ذی نفوذ ، امری مسبوق به سابقه بوده است، افزود: اگر قانون اصل نباشد و افراد بخواهند به هر طریقی کار خود را به پیش ببرند که سنگ روی سنگ بند نمی شود و نتیجه اش هرج و مرج و گاه فتنه انگیزی مثل قضایای سال 88 می شود که حماسه عظیم حضور 40 میلیونی در پای صندوق های رای به کام مردم و رهبری معظم تلخ شد.

 شورای نگهبان مورد تایید امام(ره) و رهبری است
احمد بخشایش اردستانی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با تأکید بر این که بر اساس فرمایشات حضرت امام(ره) و بیانات مصرح رهبر معظم انقلاب، اعضای شورای نگهبان به ویژه فقهای آن همگی مورد تایید و وثوق هستند، اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد و گروه ها که علیرغم ادعایشان چندان به قانون در جایی که منافعشان اقتضا نکند پایبند نیستند ، تخریب شورای نگهبان و فشار بر آن را در دستور کار خود قرار داده اند و این ها قطعاً خودشان دچار مشکل هستند که چنین رویه‏ای را در پیش گرفته اند.
وی افزود: اگر قرار باشد شورای نگهبان تکیه گاه و مورد قبول باشد، طبعاً می بایست همه جا مورد قبول باشد و حال آن که برخی وقتی می بینند قانون به ضرر منافعشان است آن را قبول نمی کنند که این تفکر به هیچ وجه نمی تواند صحیح باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جایگاه محکم قانونی و نظارت استصوابی شورای نگهبان در فرآیند انتخابات و به خصوص تأیید صلاحیت کاندیداها گفت: آنچه مسلم است این که شورای نگهبان مسایل را فردی تفسیر نکرده و سلیقه ای عمل نمی کند بلکه بر مبنای قانون به تفسیر امور پرداخته و انجام وظیفه قانونی می کند، از این رو، اساساً دلیلی برای تخریب و فشار به شورای نگهبان وجود ندارد و اگر هم اعتراض، انتقاد و گلایه ای هم هست باید از مجرای قانون آن را دنبال و پیگیری کرد.

 حضور حداکثری در کنار انتخاب اصلح
آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ، عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که برگزاری سالانه یک انتخابات در تاریخ سی و هفت ساله نظام جمهوری اسلامی ، یکی از نعمت های الهی و مایه افتخار همه ماست، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند هر کسی ولو این که انقلاب و رهبری را هم قبول نداشته باشد به خاطر حفظ و تقویت امنیت و اتحاد کشور در انتخابات شرکت کند تا در شکل گیری سرنوشت خود با دیگر هموطنان سهیم باشد.
وی افزود: در عین حال که همه باید شرکت کنند، می بایست در صدد انتخاب اصلح نیز باشند تا خدای ناکرده نفوذی ها در مجلس خبرگان و شورای اسلامی حضور پیدا نکنند که از حلقوم آن ها حرف دشمن زده شود؛ از این رو هم کاندیداهای محترم و هم عموم مردم چارچوب های قانونی و شرعی را در این مسأله بزرگ رعایت کنند زیرا رعایت قانون و احترام به رای مردم، حق الناس است و امروز دوست و دشمن، چشم به انتخابات ما دوخته اند تا ببینند این بار مردم ایران چه رفتاری از خود نشان خواهند داد.

 اعضای شورای نگهبان، افراد مورد اعتماد و بی غرضی هستند
این استاد حوزه علمیه قم همچنین بر لزوم رعایت قانون و چارچوب های شرعی و اخلاقی در انتخابات تأکید کرد و بیان داشت:  در مورد شورای نگهبان به لطف الهی هم در زمان امام و هم رهبری فقهای عادلی بر سر کار بوده و هستند که اکثر قریب به اتفاق آن ها
همان هایی هستند که در زمان امام به عدالت و اجتهاد آن ها مهر تأیید زده شده بود و
این ها افراد بی غرضی هستند که به عدالت و علم رفتار کرده اند؛ همچنین حقوقدان های
آن ها نیز مورد تأیید بزرگان ما می باشند و آن چه تصمیم می گیرند بر اساس قانون اساسی و فقه ماست. وی افزود: اگر ما در بین علما بخواهیم افرادی را برای فقهای شورای نگهبان گلچین کنیم که هم در مورد علم و تقوا و هم بینش سیاسی آن ها تردیدی وجود نداشته باشد، نتیجه همین گل های سرسبد حوزه می شوند که به حکم امام راحل و مقام معظم رهبری و اعتماد بزرگان ما امروز در شورای نگهبان به فعالیت مشغول هستند.
وی تأکید کرد: شکی نیست که حضرت امام(ره) با این همه خون شهدایی که پای انقلاب ریخته شده نمی آیند شورای نگهبان به عنوان یک نهاد بسیار مهم نظام را به دست کسانی بدهند که اطمینان به تقوا و قانون گرایی آن ها نداشته باشند و لذا شورای نگهبان را ما باید صد درصد تایید و حمایت کنیم.

 طرح نفوذ دشمن در آستانه انتخابات را جدی بگیریم
محمد حسن آصفری، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این که هشدارهای مقام معظم رهبری درباره خطر جریان نفوذ و اهداف آن به خصوص در ارتباط با انتخابات اسفندماه را باید جدی گرفت، بیان داشت: امروز جریان ورشکسته سیاسی که به اهداف خود در قضایای فتنه سال 88 نرسید به دنبال آن است که اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس خبرگان رهبری را در اختیار بگیرد و در این راستا برای رسیدن به طرح و نقشه خود از فشار به نظام و به خصوص شورای نگهبان نیز هیچ ابایی ندارد.
وی افزود: این که ناگهان در ایام ثبت نام انتخابات، خیل گسترده ای از افراد با داشتن سوابق محکومیت در محاکم قضایی و غیره وارد عمل می شوند برای این بوده که از این طریق هزینه فشار بر شورای نگهبان افزایش یابد.

 هدف از فشار بر شورای نگهبان و تخریب رسانه ای چیست؟!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اضافه کرد: در واقع این طیف می کوشد که از این طریق خوراک فشار و تخریب را برای رسانه های غربی ایجاد کنند و با زیر سوال بردن آن بگویند که در انتخابات ایران آزادی نیست  و حال آن که باید بدانند که با چنین شگردهایی به اهداف خود نمی رسند چرا که
مردم ما دارای آگاهی و بصیرت بالایی در شناخت حقایق هستند و نسبت به ایجاد فضای مسموم تبلیغاتی علیه نظام اسلامی هوشیار و بیدار می باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 2
    این چرندیاتو برای مردم فهیم باشعور عنوان نکنید امروز مردم اینقدر به مسائل سیاسی روز اگهی دارندکه نیاز نیست امثال شماها مردم توجیه کنید اونهم شورای نگهبان