قدس آنلاین_سیدحمیدهاشمی: "سلام  سلام ... خوبی آقا ؟" و این تکرار واژه هایی است که اگر برای ساکنان این "مُشتی تنهایی" غریبه باشی، خیلی خواهی شنید...

    قصّه اینجا، غصّه بی خیالی هاست+تصاویر

مردمانی که دوست دارند "سلام" را و حسرت میخورند برای هرچه "خوب" وسلامت بودن است.

اینجا بیمارستان حجازی مشهد است؛ آسایشگاهی البته  بیشتر درمانی، برای آنانی که مدام برای تو می خندند و دوست دارند تو نیز برایشان بخندی و دوستی مهربان باشی.

اینجا دیگر، غصه ها بی خیال آدم ها شده اند و تو فکرمی کنی ساکنان این "قلعه  قصه های پُر غصه" چقدر شادمان هستند.

حالا دیگر "حجازی" این بیمارستان  "شصت و دو ساله"،  بیش از سیصد بیمار روانی بی خیال را که حالشان  زیاد  دست خودشان نیست  در خود جا داده است.

 پیر و جوان، زن و مرد و حتی مجرمانی که به حکم دادگاه، اینجا تحت درمان قرار گرفته اند.

شاید اگر وساطت "خانم تَکلو"، بانوی خیری که نگران حال این گونه بیماران است، نبود این شرح و تصاویر هم مجالی نداشت. و البته مساعدت مدیران و دست اندرکارانی که  مدام  تاکید می کردند چهره ها درعکس نشان داده نشوند.

این روزها دیگر سالهای طولانیست که  با توسعه  فضای شهری، این بیمارستان "شصت و دو ساله" دردل شهر قرار گرفته است؛ میان غباری از آلاینده ها و سر و صدا و ازدحامی از یک خیابان شلوغ.

و بیمارانی که  دوست دارند حیاط کوچک  بی  دار و درختشان، سبز و با طراوت باشد و البته آنقدر بزرگ که بتوانند عصرها زیر آبی آسمانش کمی  نفس  بکشند و به مردمانی که دراین هزارتوی زندگی  به دیدارشان  می آیند، بگویند:

 

            " سلام  سلام...خوبی آقا ؟ "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • vaseghi IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    7 0
    با سلام واقعا غیر قابل تحمل و دردآور است نمی دانم ریشه بیماری این افراد از کجا نشات گرفته چون بیماری روانی منشا ارثی و ژنتیکی ندارد واقعا اگر یک روز انسان سالم در کناراین عزیزان قراربگیرد و حسی از انسان دوستی داشته باشد غیر قابل تحمل خواهد بود . به امید اینکه بهبودی برای تک تک این عزیزا نحاصل شود و به آغوش خانواده بازگردند و برای جامعه مفید واقع گردند.
  • ... IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    2 0
    همیشه مایل بودم بدونم پشت دیوارهای یک بیمارستان روانی چه جور آدمهایی هستن نوشته تون خیلی دلنشین وروان بود.چه اسم عمیق وبامحتوایی واسه گزارشتون انتخاب کردین
  • احمد فیاض IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    4 0
    سلام/ خیلی خوب بود جناب هاشمی عزیز هم به لحاظ قلمی و هم تصویری
  • عرفانی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    8 0
    بسیار خوب و تاثیر گذار بود جناب هاشمی ای کاش دیدن ابعاد مختلف جامعه و احوال و شرایط اطرافیان، نگاهمونو به دنیا عوض کنه
  • م IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    متن هایتان مثل همیشه زیبا وعمیق بود خداقوت به شما وپرستاران این بیمارستان
  • دکترسجادی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    باتشکر بسیار از انتشارچنین گزارشها ومطالب.متن بسیارجالبی بودهمراه باتصاویری که خردمندانه سعی بر حفظ شخصیت و وزانت بیماران داشت . روان‌پریشی یا سایکوزبه معنای وضعیت روانی غیرطبیعی است و اصطلاحی است که درروان‌پزشکی برای حالتی روانی به کارمی‌رود که اغلب به صورت «ازدست دادن تماس باواقعیت» توصیف می‌شود جنون یاسایکوزنوعی قطع ارتباط باواقعیت است، که بطور مشخص شامل هذیان(عقایدنادرست درباره وقایع یااشخاص)و توهم(دیدن یاشنیدن چیزهایی که وجودخارجی ندارند)می باشد... امروزه متاسفانه خیلی از افراد توانایی و مهارت لازم را برای روبرو شدن با کسی که از بیماری یا اختلال روانی رنج می برد، ندارند؛ به همین دلیل ممکن است رفتاری با بیمار بکنند که به تشدید بیماری وی دامن بزند. رفتار درست و سنجیده با بیمار روانی بخشی از فرآیند درمان به شمار می آید./موفق باشید
  • ماهان صفایی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    5 0
    سلام خدا ان شالله همه بیماران رو شفا بده به خصوص این عزیزان رو
  • Amjadi IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    6 0
    خيلي عالي و تأثير گذار بود مثل هميشه با ارزو شفا برأي همه مريضان