قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "۵ فرمان پسابرجام" و "تاکتیک شکایت از شورای نگهبان" تا "عراقچی راهی عربستان شد"

رفع تحریم ها کافی نیست

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پاسخ به نامه آقاي روحاني، رئيس‌جمهور در خصوص سرانجام مذاكرات هسته‌اي، با ابراز خرسندي از نتيجه دادن مقاومت ملت ايران در برابر تحريم‌هاي ظالمانه و عقب‌نشيني طرف‌هاي مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌اي و كوشش‌هاي همه دست‌اندركاران مذاكرات، بر پنج نكته مهم خطاب به رئيس‌جمهور تأكيد كردند.

در همین راستا؛ تیتر یک اکثر روزنامه های امروز به این موضوع اختصاص داشت. روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور: لازمه گشایش در معیشب مردم تحقق اقتصاد مقاومتی است."

در تیتر یک روزنامه "همشهری" نیز می خوانیم: "رفع تحریم ها کافی نیست"؛ این روزنامه می نویسد: "رهبر معظم انقلاب ضمن تقدیر از دست اندرکاران مذاکره، 5 نکته مهم خطاب به رئیس جمهور مطرح کردند"

روزنامه "سیاست روز" هم در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه رئیس جمهور: از خدعه و نقض عهد امریکا غفلت نشود"؛ در این روزنامه می خوانیم: "همین اندازه دستاورد بر اثر مقاومت به دست آمده است"

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور درباره اجرای برجام ضمن تشکر از مذاکره کنندگان 5 نکته مهم را متذکر شدند" در تیتر یک خود نوشت: "لزوم تلاش بی وقفه دولت برای گشایش در معیشت مردم"

روزنامه "کیهان" هم در تیتر یک خود نوشت: "رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور تاکید فرمودند: نادیده گرفتن هزینه های سنگین برجام بی صداقتی با ملت است"

روزنامه "قانون" نیز با بیان اینکه "مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور پاسخ دادند" در تیتر خود نوشت: "خرسندی از پیروزی"؛ روزنامه "فرهیختگان" هم در این خصوص در تیتر یک خود نوشت: "پاداش مقاومت"

روزنامه "جوان" هم در در تیتر یک خود نوشت: "از عقب نشینی دشمنان مشهور خرسندم"

روزنامه های عصرایرانیان،آفتاب یزد،کائنات، رسالت و حمایت در تیتری مشابه نوشتند: "از خدعه و نقض عهد آمریکا غفلت نشود"

***

وظیفه خطیر رسانه ها در انتخابات

روزنامه "قدس" در ستون "یادداشت روز"، یادداشتی با عنوان "وظیفه خطیر رسانه ها در انتخابات" به چاپ رسانده است. در بخشی از این یادداشت می خوانیم: "درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و برای به صحنه آوردن و برقراری ارتباط مفید و مؤثر با این نسل لازم است ورود به مباحث سیاسی و بویژه انتخابات به گونه‌ای باشد که جذابیت‌های لازم را به لحاظ فکری و ذهنی برای این قشر داشته باشد. به عبارت ساده‌تر دوران طرح مباحث کلیشه‌ای و پاسخ‌های تکراری به پایان رسیده است و طرح موضوعات باید در برگیرنده مسایل مرتبط با دغدغه‌های ذهنی ومباحث روز جامعه باشد."

***

تاکتیک شکایت از شورای نگهبان

روزنامه "سیاست روز" از "تاکتیک شکایت از شورای نگهبان" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "اصلاح طلبان پیش از برگزاری انتخابات به چهره های نردیک بخ خود در تهران و سایر استان های کشور تاکید کرده بودند که همگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند. چهره هایی که در میان آنها افرادی با سابقه محکومیت یا دخالت در فتنه نیز وجود داشت. این اقدام که برخی تحلیلگران سیاسی آن را «ثبت نام فله ای» نامگذاری کردند، با هدف فشار بر شورای نگهبان در صورت ردصلاحیت بخش عمده ای از این افراد، صورت گرفت."

***

نوازشریف میانجی ایران و عربستان / عراقچی راهی عربستان شد

روزنامه "جوان" عکس یک خود را به دیدار رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان اختصاص داده است. این روزنامه در مطلبی با عنوان "پاکستان در کنار ایران علیه تروریسم تکفیری" می نویسد: "آل‌سعود تلاش فراواني كرد تا همسايه شرقي جمهوري اسلامي ايران يعني پاكستان را متقاعد كند به جمع حاميان خود اضافه كند، حتي اخبار ضد و نقيضي از مقامات ارتش اين كشور در فضاي رسانه‌اي عليه جمهوري اسلامي جعل شد اما سفر روز گذشته نواز شريف، نخست وزير پاكستان به اتفاق رئيس ستاد مشترك ارتش اين كشور به كشورمان بر همه اين خبرسازي‌ها مهر باطل زد و نشان داد تير آل سعود در اين ياركشي هم به سنگ خورده است. اين نكته را بايد اضافه كرد كه به رغم تلاش‌هاي برخي دستگاه‌هاي جاسوسي براي ايجاد بي‌ثباتي در مرز‌هاي دو كشور، همواره روابط ايران و پاكستان در بالاترين سطوح وجود داشته و مي‌توان ادعا كرد كه اين دو همسايه مسلمان از با ثبات‌ترين روابط برخوردار بوده‌اند."

روزنامه "روزان" نیز با بیان "رابطه تهران-ریاض محور سفر نوازشریف" در تیتر خود در این زمینه می نویسد: "پیام روشن میانجی"

روزنامه "آرمان امروز" نیز با بیان اینکه "نخست وزیر پاکستان به تهران آمد" در تیتر خود در این زمینه نوشت: "نوازشریف میانجی ایران و عربستان"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "عراقچی راهی عربستان شد"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.