هوای مشهد همزمان با روز ملی هوای پاک و در طی روز گذشته و امروز ناسالم گزارش شد و نفس شهروندان را تنگ کرد.

  شاخص آلایندگی هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت
مدیر محیط‌زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت ناسالم هوای مشهد برای دومین روز متوالی اظهار کرد: شاخص کلی هوای امروز مشهد روز چهارشنبه ۱۰۱ اِی. کیو. آی و برای گروه های حساس ناسالم است.

محمد پذیرا بیان کرد: ایستگاه های رسالت و سجاد ناسالم ترین ایستگاه های سنجش کیفیت هوای مشهد هستند که به ترتیب اعداد شاخص ۱۶۲ و ۱۵۳ اِی. کیو. آی را نشان می دهند.

وی ادامه داد: ایستگاه های ساختمان با ۱۲۹، کریمی ۱۲۹، مفتح ۱۴۱ و تقی آباد با عدد شاخص ۱۰۹ اِی. کیو. آی ایستگاه هایی است که وضعیت را در شرایط ناسالم مشخص کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: سایر ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهرداری مشهد در سطح این شهر نیز در شرایط سالم و پاک قرار دارند.

مدیر محیط‌زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد از شهروندان خواست در چنین شرایطی از ورزش کردن در فضای باز و ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

پذیرا گفت: شهروندان برای کمک به کاهش آلودگی هوای شهر از وسایل نقلیه عمومی به خصوص مترو استفاده کرده و حتی الامکان از دوچرخه برای مسافت های کوتاه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عددشاخص کیفیت هوای پاک صفر تا ۵۰ اِی. کیو. آی، هوای سالم ۵۱ تا ۱۰۰ اِی. کیو. آی، ناسالم برای گروه های حساس(هشدار) ۱۰۱ تا ۱۵۰ اِی. کیو. آی، ناسالم برای تمام گروه ها(هشدار) ۱۵۱ تا ۲۰۰ اِی. کیو. آی، بسیار ناسالم (اضطرار) ۲۰۱ تا ۳۰۰ اِی. کیو. آی و خطرناک (بحران) بیشتر از ۳۰۰ اِی. کیو. آی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.