میزگرد پویش های جدید و مولفه های سرمایه گذاری خارجی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری در اجلاس جهانی اقتصادی در داووس برگزار شد.

میزگرد پویش های جدید سرمایه گذاری در کشورهای خارجی در داووس

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، در این نشست که با حضور 15 کشور جهان برگزار شد و ریاست بخشی از آن ر ا نهاوندیان برعهده داشت، شخصیت های برجسته اقتصادی، مالی و سرمایه گذاران و متخصصین شرکت های بزرگ تجاری و همچنین دبیر کل سازمان آنکتاد حضور داشتند و اهداف توسعه ای در سرمایه گذاری خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست حاضرین به بررسی مولفه ها، فرصتها و چالش های پیش رو در دنیا درحوزه سرمایه گذاری های خارجی در سطح بین المللی و منطقه ای بررسی شد و حضار هر یک راهکارهایی برای مقابله با مشکلات و موانع سرمایه گذاری ،معضلات و موانع موجود از جمله عدم یکپارچگی قوانین ارائه کردند.
نهاوندیان در این نشست که با ابراز خوشحالی کشورها از رفع تحریمهای ایران همراه بود، به ایجاد زمینه های جدید در سرمایه گذاری های توسعه ای کشور از جمله در تبادلات انرژی و نفت اشاره کرد و گفت: امکانات جدیدی که اجرایی شدن برجام برای توسعه سرمایه گذاری در ایران به وجود آورده زمینه و بستر مناسبی برای توسه تعاملات اقتصادی بیش از پیش فراهم نموده و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تمهیدات لازم را برای ایجاد فرصتهای اقتصادی و سرمایه گذاری های باثبات در ایران پیش بینی کرده است.
رییس دفتر رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست افزود: لازمه سرمایه گذاری منطقه ای از بین رفتن تروریسم و خشونت های منطقه ای است و ایران معتقد است سرمایه گذاری های منطقه ای نمی تواند محقق گردد مگر در سایه از بین رفتن در گیری ها ، خشونت ها و جریانات تروریستی و افراط گرایی.
نهاوندیان تاکید کرد: امروز بزرگترین دشمن سرمایه گذاری در منطقه گروه های افراطی و تروریستی شناخته می شوند و از بین بردن آنها محقق نمی شود مگر با اراده جدی و همکاری متقابل همه کشورها.
وی با اشاره به اینکه ایران از مدت ها پیش از اجرایی شدن برجام زمینه های لازم برای انجام سرمایه گذاری های خارجی را فراهم کرده بود گفت: هم اکنون ایران در بهترین شرایط ممکن برای پذیرش سرمایه گذاری های خارجی است.
در این نشست نمایندگان حاضر از سوی 15 کشور حاضر، نسبت به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها علیه کشورمان ابراز خرسندی کرده و نسبت به گسترش همکاری های اقتصادی خود با ایران تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.