قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: وضعیت آلودگی هوای مشهد روز گذشته دوباره به وضعیت هشدار رسید .

آلودگی هوا در کلانشهر مشهد، دوباره به حد هشدار رسید

 

به گزارش خبرنگار ما دیروز شهروندان مشهدی اولین روز ناسالم بهمن ماه را پشت سر گذاشتند.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد در گفتگو با گزارشگر ما در این خصوص گفت: از ابتدای فصل زمستان چهار روز با هوای ناسالم در مشهد داشته ایم.

اسماعیلی با بیان اینکه این چهار روز برای گروههای حساس وضعیت آلودگی در حد هشدار بوده است افزود: در این روزها متوسط شاخص آلودگی هوا بسیار بالا بوده است.

به گفته وی روز گذشته از مجموع ایستگاههای مشهد وضعیت ثبت آلاینده ها در 9 ایستگاه در وضعیت هشدار قرار داشته است که در این میان ایستگاههای رسالت، سرافرازان، شهید کریمی شاخصی بالاتر از عدد 150 را ثبت کرده اند.

وی ثبت این میزان آلاینده را به معنی وضعیت ناسالم برای تمام گروهها اعلام کرد و اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت وضعیت آلودگی به هشدار منجر شده است.

این مقام مسوول از تداوم وضعیت ناسالم هوای مشهد برای امروز نیز خبر داد و گفت: گروههای حساس شامل بیماران قلبی، عروقی، تنفسی، کودکان، سالمندان، و زنان باردار باید از فعالیت های غیر ضروری در محیط های باز و بویژه پرترافیک خودداری کنند.

وی با اشاره به پیش بینی وزش باد و جوی ناپایدار براساس گزارش های هواشناسی افزود: این در حالی است که انتظار می رود از غلظت آلاینده ها کاسته شود اما شدت آلاینده ها کماکان پایدار خواهد ماند و روند افزایش غلظت آلاینده ها پیش بینی می شود.   

وی از ایستگاههای شهید کریمی، خیام، رسالت و ساختمان به عنوان رکوردار ثبت شاخص آلودگی هوا از ابتدای زمستان امسال نام برد و اظهار داشت: این در حالی است که از این ایستگاهها دو ایستگاه در شرق و جنوب شرق و دو ایستگاه نیز در هسته مرکزی شهر بوده اند.

به گفته وی بهترین وضعیت هوا نیز مربوط به ایستگاه صدف بوده است.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد در ادامه به تشریح وضعیت هوای این کلانشهر از ابتدای سال جاری پرداخت و گفت: از 310 روزی که از ابتدای سال جاری پشت سر گذاشته ایم در مجموع تنها  38 روز هوای مشهد پاک بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه این تعداد معادل 12 درصد کل روزهای سال بوده افزود: 30 روز نیز معادل 7/9 درصد هم وضعیت هوا ناسالم گزارش شده است.

وی تعداد روزهای سالم را 242 روز اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد نیز معادل 1/78 درصد کل روزهای سال بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.