مطابق راهبرد نیروی اروپایی ارتش آمریکا، روسیه به عنوان تهدید مناطق شمالی و شرقی و داعش به عنوان تهدید مناطق جنوبی اتحادیه اروپا معرفی شد.

داعش و روسیه در لیست سیاه آمریکا

به گزارش قدس آنلاین مطابق «سند دفاعی-امنیتی نیروی اروپایی ارتش امریکا» که 26 ژانویه در وب سایت رسمی این نیرو قرار داده شد، روسیه، داعش، موشک‌های بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی، موجب عظیم مهاجرت به اروپا و تروریسم خارجی در صدر تهدیدات برای اتحادیه اروپا و منافع ملی آمریکا در این قاره قرار دارد.

در ابتدای این سند آمده است، «با پایان جنگ جهانی دوم آمریکا با متحدان و شرکای اروپایی در صدد دستیابی به امنیت و ثبات در کل جهان بود. هنوز نیز اروپا به عنوان یکی از منافع پر اهمیت برای امریکا به حساب می آید. اما امروز نیروی اروپایی ارتش امریکا با تغییری بسیار عمیق در محیط امنیتی اروپا مواجه است.»

در ادامه سند، روسیه به عنوان تهدید مناطق شمالی و شرقی اروپا و داعش تهدید مناطق جنوبی اروپا ذکر شده است. موشکهای بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی، موج عظیم مهاجران و تروریستهای خارجی که در حال انتقال به اروپا هستند، از دیگر تهدیدات مهم برای اروپا و امریکا محسوب می شوند.    

جنرال «فیلیپ بردلاو»، فرمانده «نیروی اروپایی ارتش آمریکا» طی سخنرانی در 26 ژانویه، با معرفی این سند سال 2015 را به عنوان یکی از پرحادثه ترین سالها برای اتحادیه اروپا پس از جنگ سرد دانست و اعلام کرد این سند یگانه سند راهبری ارتش امریکا خارج از مرزهای این کشور است و مانند قطب نما، اهداف امنیت ملی امریکا را در محیط امنیتی اروپا معرفی نموده است.

«نیروی اروپایی ارتش آمریکا» یکی از یگانهای ارتش امریکا است که ماموریت آن حفظ منافع نظامی-امنیتی ایالات متحده در اروپا، روسیه، گرینلند و سرزمین فلسطین اشغالی می باشد و مقر آن در شهر اشتوتگارد آلمان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آماده باش موشکی روسیه IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    آماده باش موشکی روسیه/ هزاران موشک آماده شلیک یک رسانه روسی از آماده‌باش یگان‌های راهبردی موشکی روسیه برای انجام رزمایش گسترده و مقابله با هر نوع حمله‌ موشکی و هوایی خبر داد. هنگهای موشکی راهبردی روسیه در نوسی برسک، ایوانوف، کروف، اسوردلاسک، و منطقه ارکاستک روسیه و نیز قلمرو آلتی و جمهوری ماری ای به حالت آماده باش درآمدند. به نوشته وبگاه «پراودا» بخش مطبوعاتی هنگ موشکی راهبری روسیه با اعلام این خبر گفت: «نیروهای موشکی راهبردی آموزشهای عملی را برای استقرار و دفاع از مجتمعهای موشکی خواهند دید.» قرار است در این رزمایش موشکی دشمن فرضی در زمین و هوا نابود شود. همچنین در مجموع قرار است هنگهای موشکی راهبردی روسیه در سال 2016 بیش از صد رزمایش اجرا کنند. بر اساس این گزارش، در شش ماه گذشته ، نیروهای موشکی راهبردی روسیه حمله گسترده فرضی موشکی هستهای در ارتفاع پایین بر مسکو را دفع کردهاند. پراودا نوشت: در این رزمایش اقدامهای مقتضی برای آماده سازی پناهگاهها در زمان حمله هوایی در مسکو و در کل روسیه برای مقابله در زمان حمله با جنگ افزارهای هستهای اتخاذ شدند.
  • رزمنده IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    داعش وآمریکا وکشورهای اروپایی برای ما یکی هستند. داعش سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشراست.