نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: برای نخستین بار دانشجویان دختر در قالب کاروان های ویژه خواهران دانشجو بدون داشتن همراه وارد کربلای معلی شدند.

نخستین گروه دانشجویان دختر وارد کربلا شدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ازسازمان حج و زیارت، رضا همدانی با اشاره به چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات عالیات افزود: کاروان دختران مجرد فقط به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام می شوند.
وی اظهارداشت: در این دوره یازده هزار و پانصد نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در قالب کاروان دختران مجرد، پسران مجرد، متاهلین دانشجو، اساتید و کارمندان دانشگاه ها در قالب کاروان های مجزا به عتبات عالیات اعزام می شوند.
وی یادآورشد: پروازهای هوایی بخشی به مقصد نجف و بخشی بغداد خواهد بود که پروازهای بغداد ابتدا به کاظمین، کربلا و بعد به نجف اشرف اعزام می شوند و پروازهای نجف، ابتدا نجف، کربلا و سپس به کاظمین مشرف می شوند.
همدانی افزود: گروه های زمینی نیزابتدا به نجف اشرف و سپس کربلای معلی و بعد هم به کاظمین اعزام خواهند شد.
رضا همدانی، در مراسم استقبال از دختران زایر به کربلای معلی گفت: شما سفیران دو سویه جمهوری اسلامی ایران هستید که با حضور معنوی خود به این سرزمین، معرفت و بصیرت را کسب می کنید و در بازگشت نیز این معنویت را به جامعه دانشگاهی انتقال می دهید.
وی افزود: شما نخستین گروه دختران دانشجو هستید که به صورت مجرد وارد کربلای معلی می شود و به یقین حضور معنوی شما در فضای دانشگاهی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ بنابراین تلاش کنید از این فرصت به خوبی استفاده کنید.
همدانی گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه رهبرمعظم انقلاب و سازمان حج و زیارت درعراق برای حضور دانشجویان درعتبات برنامه های فرهنگی گسترده ای را پیش بینی کرده است که از زمان ورود دانشجویان در عراق این برنامه ها آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.