۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 344647

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: صادرات صنایع‌دستی زنجان به‌صورت غیررسمی است.

صادرات غیر رسمی صنایع‌دستی زنجان

به گزارش قدس آنلاین،«محمود علی‌محمدی» در گفت‌وگو باایسنا، گفت: در جلسات مختلفی که مسئولان گمرک استان زنجان نیز حضور داشتند اعلام شد ارزیابان گمرک صنایع‌دستی را به خوبی نمی‌شناسند و با نحوه ساخت و قیمت‌گذاری آن آشنا نیستند، از این‌رو دوره‌ای 70 ساعته برای معرفی محصولات و شیوه قیمت‌گذاری صنایع‌دستی برگزار شد که افراد شرکت‌کننده در آن استادکاران و تحصیل‌کنندگان دانشگاهی هستند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی چاقو و ملیله برای این گروه برگزار شده و دوره بافته‌های سنتی، سنگ‌های قیمتی، مس و مسگری و ... نیز در دستور کار است و به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها مدرک مشترکی از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و مرکز علمی‌کاربردی میراث‌فرهنگی اهدا می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که در صورت مراجعه ارزیابان سراسر کشور نیز اداره‌کل میراث‌فرهنگی آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که جای‌خالی آموزش‌ها مشاهده می‌شد، از این‌رو هم‌اکنون صادرات از گمرک زنجان صفر بوده و پس از آن امیدواریم بتوانیم زنجان را به پایلوت صادرات کشور تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: هم‌اکنون صادرات از گمرک زنجان به‌صورت غیررسمی از سایر مبادی گمرکی انجام می‌شود و از سوی دیگر نیز برای بازرگانان و صادرکنندگان دوره‌های آموزشی از سوی اتاق بازرگانی انجام می‌شود، چون بازرگانان نیز علاقه‌مند به صادرات کالای خود از گمرک زنجان هستند و اگر بسترها آماده نباشد نمی‌توان صادرات صنایع‌دستی از گمرک زنجان داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.