رئیس حوزه شهردار مشهد گفت: رئیس جمهور جهت افتتاح تکمیل خط یک قطار شهری به مشهد سفر می‌کند.

رئیس جمهور جهت افتتاح تکمیل خط یک قطار شهری به مشهد سفر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، مجید پیراسته در نشست خبری مشاور و رئیس حوزه شهردار و شهرداران 13 گانه شهرداری مشهد با اصحاب رسانه در تالار شهدا ساختمان شهرداری اظهار داشت: پس از پیگیری‌های فراوان دقایقی پیش مشخص شد که حسن روحانی رئیس جمهور برای افتتاح طرح توسعه خط یک به مشهد مقدس می‌آید.

پیراسته بیان کرد: زنده نگه داشتن ایثار و فداکاری‌ها این است که هر کس در هر مسندی که قرار داد وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

وی با بیان اینکه ایفای وظیفه بهترین ستایش برای ایثارگری و جانفشانی‌های کسانی است که این فضای آزادانه را برای ما فراهم آورده‌اند گفت: در عرصه وظیفه شناسی حضرت امام خمینی (ره) نقش بی بدیلی در انجام وظایف ذاتی یک روحانی ایفا کردند.

مشاور شهردار مشهد سه مثلث را عامل اصلی انقلاب دانست و افزود: مردم، اسلام و رهبری سه ضلع مهم ایجاد این انقلاب پربرکت بود.

پیراسته افزایش اعتماد عمومی مردم را پراهمیت دانست و گفت: در این مدت تلاش کردیم تا اعتماد مردم را به تمامی فعالیت‌های شهرداری کسب کنیم.

وی با اشاره به زیرساخت‌های شهری مشهد تاکید کرد: نمونه بارز توجه به زیرساخت‌ها اتفاقاتی است که در بحث حمل و نقل رخ نمایان کرده است، توسعه خط یک قطار شهری، شروع مجدد خط دو قطار شهری، اتمام عملیات حفاری خط دو و استفاده از چند ایستگاه خط دو در سال جاری از مهمترین برنامه‌های زیرساختی ما در یک سال گذشته بوده است.

پیراسته افزود: مدیریت جهادی و توجه به زیرساخت‌ها ما را به جایی رساند که هم اکنون می‌توانیم با افتخار بگوییم که در تابستان 95 از چند ایستگاه خط دو قطار شهری می‌توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شروع حفاری خط سه همزمان با مجوز ترک تشریفات از سوی دولت شروع خواهد شد تاکید کرد: در زمان رکود وارد شدن به عملیات بخش سه قطار شهری یکی از مهمترین تصمیم‌های شهرداری مشهد بوده است.

مشاور شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر دستگاه تی بی ام اول به محل شفت اولیه خط سه در میدان فردوسی منتقل شده و امید داریم تا با مساعدت‌های دولت و ارائه مجوز ترک تشریفات حفاری خط سه را تا پایان سال جاری شروع کنیم.

پیراسته با تاکید بر اهمیت شفاف سازی در فعالیت‌های شهرداری عنوان کرد: در مراجعه‌های حضوری، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری‌ها سراسر به دنبال شفاف سازی و پاک سازی هستیم.

وی در پاسخ به یک سوال در رابطه با المان‌های نوروزی گفت: بنا داریم تا با یک برنامه ریزی، روحیه بخشی به جامعه را در یک چهارچوب زیبا و با نشاط به پیش ببریم.

مشاور شهردار مشهد ادامه داد: در سال اول به سبب برخورد با مراسمات دینی و مذهبی برخی با ایجاد فضاهایی برای تخریب شهرداری تلاش می‌کردند اما در سال جاری که تقویم قمری برای ما محدودیتی به وجود نیاورده در نظر داریم تا فعالیت‌های گسترده ای انجام دهیم.

پیراسته در رابطه با آخرین وضعیت پل جمهوری بیان داشت: بنا بر اطلاعات دریافتی پل جمهوری امروز بازگشایی می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در رابطه با تعمیر پل جمهوری تصمیم به رفع نقایص این پل گرفته شد و قرار بود تا این فعالیت‌ها 15 روز به طول بینجامد اما به سبب برودت هوا و سختی کار این پل پس از 16 روز امروز بازگشایی می‌شود.

مشاور شهردار مشهد بیان داشت: پس از بازگشایی بخش اول پل جمهوری بلافاصله بخش دوم را مسدود خواهیم کرد اما خوشبختانه برای بخش دوم پل مسیر با دارا بودن تحمل بار ترافیکی در نظر گرفته‌ایم.

پیراسته افزود: پس از اتمام بازسازی‌های پل جمهوری بلافاصله معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد اقدام به مسدود کردن بخشی از پل آزادی خواهد کرد تا بازسازی‌های لازم در این پل نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه در گذشته تصمیمات اشتباهی گرفته شده است گفت: شهرداری باید شهر را ساخته شده را تحویل گرفته و وظیفه آن نگهداری شهر و ارائه خدمات به شهروندان است.

مشاور شهردار مشهد تصریح کرد: در گذشته با ملاحظات سیاسی و یا عدم ملاحظه آن و یا فشارهای سیاسی ما شاهد اضافه شدن بخش‌هایی به صورت خام به سفره شهر مشهد بودیم.

رئیس حوزه شهردار با تاکید بر اینکه ما برای درآمد دست به هر کاری نمی‌زنیم گفت: در یک دوره‌ای به مردم می‌گفتند هر گونه‌ای که می‌خواهید خانه بسازید و پس از آن به شهرداری بیایید تا با هم هزینه‌ها را حساب کنیم.

وی تاکید کرد: مدیریت جدید شهری با توجه به اینکه به نداشتن تخصص متهم شد اما خود را نباخت و به تمامی ضوابط شهرداری احترام گذاشت و اجازه نداد تا اتفاقات ناگوار گذشته در شهر صورت بگیرد.

مشاور حوزه شهردار با اشاره به کاهش 45 درصدی صدور پروانه ساخت در 9 ماه گذشته خاطرنشان کرد: هنر ما این است که با وضعیت رکود موجود و کاهش درآمد‌ها باز هم شهر را به بهترین شکل ممکن به پیش می بریم و در این زمینه با وجود برخی مشکلات به فعالیت خود ادامه می دهیم.

پیراسته در ادامه به انتقاد از برخی رسانه‌های منتقد شهرداری پرداخت و افزود: در رابطه با لایحه بهای خدمات شهروندی ما شاهد برخی سخنان توسط رسانه‌ها بودیم به گونه‌ای که یک رسانه چندی پیش از این لایحه به عنوان " لایحه دریافت پول از مشهدی‌ها " یاد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخلاف نظرات بسیاری از کارشناسان مبنی بر موفقیت مدیریت شهری فعلی برخی نمی خواهند که این مدیریت موفق باشد.

رئیس حوزه شهردار با اشاره به سخنان سهیلی عضو شورای شهر مشهد در رابطه با دفاع از کلیات این لایحه تاکید کرد: متاسفانه در این بین برخی با انجام برخی حرکات ایذایی در تلاش هستند تا فعالیت‌های دیگری را رقم بزنند و در این باره فرد ماجراجویی با بیان صحبت های ژورنالیستی با احساسات دیگران بازی کردند.

پیراسته با بیان اینکه برخی شعار دموکراسی را می زنند اما صحبت اکثریت را نمی‌پذیرند عنوان کرد: برخی با قبول نکردن رای اکثریت به شعور مردم و اختیار نهادهای دولتی بی احترامی می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.