دبیر اجرایی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت رفع تحریم ها را در بهبود شرایط شرکت جوانان ایرانی در مسابقه های بین المللی مهارت و رفع مشکل دسترسی آنان به فناوری نوین و صدور روادید، موثر دانست.

رفع مشکل حضور ایران در مسابقه های بین المللی مهارت به سبب رفع تحریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
«ژاله عمرانی» دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از چهار مرکز برگزاری مسابقه های ملی مهارت در شهر کرج گفت: تحریم ها در سال های گذشته مشکل های بی شماری را برای جوانان برگزیده ای ایجاد کرد که می خواستند در مسابقه های بین المللی مهارت شرکت کنند.
به گفته وی، به دلیل وارد نشدن برخی خودروهای تازه مانند پژو، فورد یا هیوندای در دوران تحریم، مهارت جویان دسترسی اندکی به این نوع خودروها داشتند و در صورت ورود نمونه ای از این خودروها به منطقه های آزاد، مهارت جویان برای آشنایی کوتاه مدت به آنجا می رفتند.
همچنین دستگاه جوش که در ایران مورد استفاده شرکت کنندگان در مسابقه های ملی مهارت قرار داشت، دو سال از دستگاه های جوش نوین عقب تر بود.
وی گفت: نبود فناوری های نوین و همچنین مشکل صدور روادید برای مهارت جویان ایرانی، دغدغه آنان را پیش از برگزاری مسابقه ها افزایش می داد.
عمرانی افزود: این امر باعث می شد جوانان ایرانی با وجود توان و پشتکار، نتوانند با شرکت کنندگان خارجی براحتی رقابت کنند.
وی گفت: شرکت کنندگان ایرانی با وجود توانمندی بالا در پنج رشته نتوانستند به دلیل تحریم ها در مسابقه های بین المللی مهارت سال 2015 که در شهر لایپزیک آلمان برگزار شد، حضور یابند.
عمرانی ابراز امیدواری کرد با اجرای برجام و رفع تحریم ها برگزیدگان مهارتی در سال 2016 بتوانند با شرایط بهتری به مسابقه های بین المللی مهارت در امارات بروند.
شانزدهمین مسابقه های ملی مهارت از یازدهم تا چهاردهم بهمن ماه ادامه دارد.
برگزیدگان دوره های شانزدهم و هفدهم (که سال آینده برگزار می شود)، در اردوی آماده سازی برای مسابقه های بین المللی مهارت سال 2016 ابوظبی امارات، شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.