قدس/ مهناز خجسته نیا: جدا از دردهایی که بیماران قلبی آن را تحمل می کنند متاسفانه شرایط درمانی کشور دردهای دیگری نیز بر این بیماران وارد می کند که درد آنها را مضاعف کرده است.

هزینه ۸۷۷ هزار تومانی "ام ار آی" قلب بیمارستان قائم(عج) درد بیماران را مضاعف کرده است

این روزها اگر بنا به دلایلی به سکته قلبی و یا دردهای شناسایی نشده ای در ناحیه قلب مبتلا باشید باید هزینه ای را بابت "ام ار آی" قلب بپردازید که شاید به اندازه حقوق یک ماهه یک کارگرساده زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

یکی از بیماران قلبی که به دلیل درد شدید در ناحیه سینه و قلب با آمبولانس به بیمارستان آمده است در گفتگو با گزارشگر ما می گوید: برای تشخیص بیماری قلبی من دکتر دستور انجام "ام ار آی" قلب را برای من ویزیت کرده که این  "ام ار آی" فقط در بیمارستان قائم(عج) انجام می شود.

رحیم زاده با بیان اینکه هنوز مشخص نیست این درد به دلیل یک ضایعه مادرزادی است یا یک بیماری می افزاید: تنها با انجام "ام ار آی" قلب با این دستگاه پزشک قادر به تشخیص دقیق خواهد بود.

وی که از اعلام هزینه 860 هزار تومانی این "ام ار آی" شوکه شده بود اظهار می دارد: این در حالی است که متاسفانه انجام "ام ار آی" قلب با این دستگاه زیر پوشش بیمه نیست.

بیمار دیگری هم که هزینه انجام "ام ار آی" قلب با این دستگاه را خارج از توان و بضاعت مالی خودش می داند می گوید: به دلیل ناتوانی در تامین این هزینه مجبورم با درد قلب بسازم.

وی که از شدت ناراحتی و درد قلب به خودش می پیچد می گوید: حدود 22 سال است که بیمه پرداز هستم اما حالا که می خواهم از دفترچه بیمه برای درمان دردم استفاده کنم برای من بی فایده شده است.

جوان دیگری هم که به همراه همسرش برای نوبت "ام ار آی" قلب به بیمارستان قائم(عج) مراجعه کرده می گوید: چاره ای جز تامین هزینه 800 هزار تومانی این "ام ار آی" را ندارم.

وی با بیان اینکه درمان درد چیزی نیست که بتوانی آن را نادیده بگیری می افزاید: با هر شرایطی که شده باید این هزینه را جور کنم تا از مرگ نجات پیدا کنم.

گزارشگر ما برای پاسخ به مشکل مطرح شده به سراغ روابط عمومی بیمارستان قائم (عج) می رود. طوسی در گفتگو با گزارشگر ما می گوید: دستگاه  "ام ار آی" قلب بیمارستان قائم(عج) یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کشور است.

وی با بیان اینکه تنها یک دستگاه دیگر از این نوع  "ام ار آی" قلب در بیمارستان شهید رجایی تهران وجود دارد می افزاید: به همین دلیل هزینه انجام "ام ار آی" قلب با این دستگاه بسیار زیاد است.

طوسی قیمت مصوب تعیین شده برای انجام "ام ار آی" با این دستگاه را یک یملیون و 250 هزار تومان اعلام یم کند و اظهار می دارد: این در حالی است که در شورای مرکزی بیمارستان برای رعایت شرایط اقتصادی بیماران این رقم به 877 هزار تومان کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی بیمارستان قائم(عج) این هزینه را مربوط به بررسی 7 نارسایی قلبی عنوان می کند و می گوید: اگر بیماری نیازمند انجام "ام ار آی" در چند نارسایی باشد هزینه آن به همان نسبت کاهش می یابد.

این مقام مسوول در خصوص عدم پوشش بیمه برای انجام "ام ار آی" قلب با این دستگاه پیشرفته نیز می گوید: بیمارستان قائم(عج) برای این موضوع تاکنون مکاتبات زیادی با شورای عالی بیمه کشور انجام داد اما متاسفانه هنوز پاسخی از سوی آنان دریافت نشده است.

به گفته وی تنها در مورد یک کد، انجام این "ام ار آی" مشمول بیمه می شود که آن هم مربوط به بیماران مبتلا به تلاسمی است که جزو بیماران خاص به شمار می آیند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.