نخستین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه بر اساس مدل هاکاتون (یک رویداد رقابتی، آموزشی بین المللی) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نخستین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، نخستین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه مشهد بر اساس مدل هاکاتون (یک رویداد رقابتی، آموزشی بین المللی) و برای اولین بار در خارج از تهران ظهر امروز توسط پارک علم و فناوری خراسان در دانشکده فنی و مهنسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در برگزاری این رقابت رقابتی جذاب و پرهیجان که با حضور بیش از 150 شرکت کننده و در قالب 50 تیم که از شهرهای مختلف استان همراه بود، دانشگاه‌‌های صنعتی شریف و فردوسی و سازمان فرهنگی شهرداری مشهد و جمعی از شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت داشتند.

این رقابت در قالب چهار گام آموزش برنامه نویسی بر بستر تلفن همراه، طرح چالش ها توسط دبیرخانه رویداد، انتخاب یک چالش و ایده پردازی حول آن توسط تیم های شرکت کننده و تولید محصول متناسب با ایده محوری تیم و ارائه نتایج به داوران و سرمایه گذاران برگزار می‌شود و ایده‌پردازی آن هم در حول چهار محور اصلی مشارکت جمعی، گردشگری و مسافرت، نرم‌افزارهای مبتنی برکار و مشهد شهر بهشت بوده که 12 چالش نیز در زیر شاخه‌های این چهار محور لحاظ شده است.

با توجه به روند روبه‌رشد بازار نیازهای مبتنی بر ابزارهای هوشمند به‌ویژه و تلفن همراه در دنیا و کشور و همچنین و ارزش افزوده بسیار مناسبی که این حوزه می‌تواند خلق کند، توانمندسازی نیروهای جوان و مستعد با هدف ایجاد انگیزه و توانایی ایده‌پردازی و تولید محصولاتی منطبق بر نیازهای مشتریان بر این بستر (تلفن همراه)، از مهمترین اهداف مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان در بحث طراحی و اجرای این رویداد بوده است.

از مهمترین اهداف این رویداد می‌توان به توسعه فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت در جوانان، ایجاد هیجان کارآفرینی در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تسهیل ارتباط فارغ‌التحصیلان با بازار کار و شرکت‌های متقاضی نیروهای متخصص اشاره کرد.

تشکیل نشست‌های مستمر آموزشی و هم‌افزایی میان فعالان این حوزه و شرکت‌کنندگان در نخستین ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه مشهد از مهمترین برنامه‌هایی است که پس از اجرای این رویداد در اولویت کاری پارک علم و فناوری خراسان لحاظ شده است.

برگزاری رویداد بعدی با همین مدل در بهار سال 1395، در حال برنامه‌ریزی است که به زودی جزییات به اطلاع علاقه‌مندان به این عرصه می‌رسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    خوب چنتا عکسم میذاشتین ببینیم مسابقشون چه شکلیه این چه وضع پوشش مسابقات هکاتون هست توی همه دنیا هکاتونو کلی پوشش میدن