رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید هرکسی به عضویت این مجلس دربیاید، گفت: مجلس خبرگان جای افراد سیاسی کار، کم جرأت و از کارافتاده نیست.

آیت الله یزدی: مجلس خبرگان جای افراد سیاسی‌کار نیست

آیت الله محمد یزدی در همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری با عنوان «امنای امت» که با حضور آیت الله نوری همدانی و رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و استادان حوزه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با نظام‌های دیگر، نظام خاص و برگرفته از منویات ائمه معصومین(ع) است، گفت: امتیاز اصیل حکومت اسلامی، اعتقاد و بستگی به ولایت فقیه است.
وی با اشاره به اینکه شناخت و اجرای نظام حکومت با قوای سه گانه شکل می‌گیرد، گفت: مشروعیت نظام از ولایت فقیه سرچشمه می‌گیرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بحث میان مشروعیت و مقبولیت نظام، اظهارداشت: طبق آیات و روایات، زمین نباید خالی از حاکمیت الله باشد.
وی با تأکید بر اینکه حکومت جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه شکل گرفته است، بیان داشت: حکومت و فعالیت قوای سه‌گانه تا زمانی که از مشروعیت ولایت فقیه استفاده کنند، مشروعیت و ارزش دارند.
وی گفت: مجلس خبرگان رهبری، کلید اصلی حفظ حاکمیت اسلامی و نفوذ ولایت است و در همه دستگاه‌های حاکمیتی نقش فعال دارد. آیت الله یزدی گفت: مجلس خبرگان در کنار رهبری و از لحاظ جایگاه بالا‌تر از مقام رهبری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) بدون واسطه خبرگان، حاکمیت و نفوذ اسلام را در ایران جاری کردند، گفت: امام با تدبیر و همت عالی خود، با مردم ارتباط برقرار کرده و مردم نیز در مسایل کلان از ایشان تبعیت کرده‌اند.
آیت الله یزدی با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری برای این است که اگر فقیه نبود، بتواند جایگزینی شایسته و اعلم از میان علما و فقهای برجسته انتخاب کند.
وی با تأکید بر اینکه نباید هر کسی به عضویت مجلس خبرگان در بیاید، اظهارداشت:هر یک از اعضای مجلس خبرگان رهبری باید مجتهد، مجتهد‌شناس، زمان‌شناس، روزآمد، جسور، ولایی بوده و مقابل فتنه‌های داخلی و خارجی آماده و هوشیار باشد.
آیت الله یزدی با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان باید هوشیار و دقیق باشد، اظهارداشت: مقام معظم رهبری به من فرمودند، مجلس خبرگان آن چنان باید آماده باشد که بتواند کسی را برای ولایت جامعه معرفی و انتخاب کند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مجلس خبرگان حساس‌ترین و بزرگ‌ترین وظایف حکومت اسلامی را بر عهده دارد، گفت: منتخبان کمیسیون تحقیق و کمیسیون اصل ۱۰۷ و ۱۱۱ وظیفه دارند، اطلاعات جامع و روزآمدی از وضعیت همه مراجع و توان مدیریتی و ولایت‌پذیر بودن مراجع داشته و انسان‌های شایسته‌ای را برای رهبری جامعه تعیین کنند.
وی با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان جای سیاسی کاری و برخوردهای جناحی نیست، گفت: ما باید هر لحظه آماده مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی باشیم.
آیت الله یزدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر وظیفه نظارتی مجلس خبرگان تأکید کرد و افزود: این مجلس با نظارت مستمر ولی فقیه، توان مدیریتی، عدالت محور بودن و آمادگی معنوی و ولایی رهبر جامعه را رصد
می‌کند.

منبع: مهر

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.