قدس آنلاین – رها واعظی: اسناد تازه فاش شده، نشان می دهد که احتمالا گوگل قرار است برای شارژ خودروهای بدون راننده ی خود از ویژگی شارژ شدن وایرلس استفاده کند.

استفاده از ویژگی شارژ شدن وایرلس برای خودروهای بدون راننده ی گوگل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به تازگی اسناد ثبت شده یی از کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده ی آمریکا فاش شده که نشان می دهد مجوزهایی برای نصب و راه اندازی شارژرهای وایرلس Hevo Power و Momentum Dynamics در محلی که خودروی بدون راننده ی گوگل تست می شود، صادر شده است.

مجوزی که برای سیستم شارژ بی سیم برای دو شرکت Hevo Power و Momentum Dynamics صادر شده است، با استفاده از یک گیرنده ی متصل به وسیله ی نقلیه آن را شارژ می کند و از صفحات نصب شده در جاده و یا جلوی خانه ها انرژی می گیرد.

این سیستم اساسا شبیه به شارژرهای وایرلس پوشیدنی های هوشمند و شارژهای وایرلس گوشی های هوشمند کار می کند و تنها دارای مقیاسی بزرگ تر است.

سیستم شارژ وایرلس برای وسایل نقلیه، معمولا زمانی کاربرد دارد که کاربر نیاز دارد خودروی خود را بیش از یک دوره شارژ کند و عمل شارژ کردن می تواند زمانی که وی در خانه و یا محل کار است، صورت گیرد.

همچنین صفحات نصب شده در بزرگراه ها، جاده ها و خیابان ها می تواند به شارژ شدن خودروهای هوشمند بدون راننده، به صورت وایرلس و بدون نیاز به توقف در حین حرکت کمک کند.

علاوه بر اینکه ویژگی شارژ وایرلس برای خودروهای بدون راننده ی هوشمند گوگل، ویژگی جالب توجهی است، می تواند ویژگی های دیگری نیز داشته باشد.

از آنجا که به زودی، استفاده از خودروهای هوشمند بدون راننده به طور گسترده در خیابان ها و جاده ها رایج خواهد شد، احتمال آن که برای سیستم های حمل و نقل عمومی نیز از این نوع خودروها استفاده شود، بسیار زیاد است. بدین ترتیب صفحات شارژی و سیستم شارژ وایرلس می تواند به حرکت مداوم ناوگان حمل و نقل عمومی بدون اتلاف وقت و بدون نیاز برای توقف به منظور تامین انرژی وسیله ی نقلیه کمک کند.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا گوگل در حال آزمایش و تست سیستم شارژ وایرلس جاده یی Hevo Power و Momentum Dynamics می باشد یا خیر، اما واضح است که کمپانی گوگل نیز به دنبال کسب تکنولوژی های وایرلس برای استفاده در سیستم های نوین خود، از جمله خودروی بدون راننده ی هوشمند می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.