وزیر امورخارجه آمریکا از شکسته شدن محاصره اهالی شهرهای نبل و الزهراء در سوریه ابراز نارضایتی کرد.

آمریکا از شکسته شدن محاصره نبل والزهراء ناراضی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ابنا،پس از اعلام خبر شکسته شدن محاصره نبل و الزهراء، جان کری سوریه و روسیه را به تلاش برای حل بحران سوریه از راه‌های نظامی متهم کرد.

«جان کری» مدعی شد: ادامه عملیات ارتش سوریه و حملات هوایی روسیه آشکارا نشان داد که دمشق و مسکو به جای راهکارهای سیاسی، تلاش دارند به راهکارهای نظامی روی بیاورند.

شایان ذکر است، دو شهرنبل و الزهرا در حومه شمالی حلب، از سه سال قبل تحت محاصره گروه‌های مسلح و تروریستی قرار داشتند، و در برابر این محاصره ظالمانه از سوی تروریست‌ها، قهرمانانه مقاومت کردند.

در ابتدای بحران سوریه جمعیت شهر نبـّـل حدود ۴۰ هزار و شهر الزهراء حدود ۳۰ هزار نفر بود که اغلب آنان از نسل جوان هستند. نبل والزهراء در حومه منطقه اعزاز در شمال استان حلب و شمال غرب سوریه و در ۲۰ کیلومتری جاده بین المللی غازی عنتاب حد فاصل میان شهر حلب با دو منطقه اعزاز و عفرین واقع شده‌اند.

این محاصره طولانی، اهالی این دو شهر را با مشکلات و کمبودهای فراوانی مواجه کرده بود.

نیروهای سوری سرانجام دیروز (چهارشنبه) محاصره این دو شهر را شکستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    هر چه موضعگيري هاي آمريكادر سوريه آشكار تر مي شود شباهت هاي بيشتري بين آنها و سياست هاي آمريكا در جريان فتنه 88 و دوران اصلاحات مشاهده مي شود كه لاجرم بايد از آن اين نتيجه را گرفت كه اين شباهت ها بايد بين موضگيري و اهداف اصلاح طلبان و فتنه گران با گروه معارضين سوريه هم وجود داشته باشد تا هر دو باعث ايجاد حساسيت آمريكايي ها شده باشد . لذا نتيجه نهايي اين خواهد بود كه اگر اصلاح طلبان و فتنه گران را مديريت نكنيم ايران نيز همچون سوريه تبديل به ويرانه اي خواهد شد كه منافعش فقط آمريكايي ها و صهيونيست ها و وهابي ها را خوشحال خواهد كرد . به هوش باشيم كه دشمن اگر ما را در موضع ضعف ببيند دوباره هوس ايجاد بلوا خواهد كرد . به انتخابات فقط از دريچه اقتدار ملي نگاه كنيم نه در جهت منافع يك گروه منفعل و غرب زده و كشته و مرده آمريكا . آمريكا هميشه دشمن اسلام و مسلمان ها بوده و خواهد بود.