مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد سرمایه‌گذاری و عملیات بندری قدیمی‌ترین بندر استان در نوشهر در سال جاری خبر داد.

رشد سرمایه گذاری در بندر نوشهر/ متخلفان در داخل دریا هم سند دارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، منوچهر تاتینا  در نشست با خبرنگاران، پیگیری ساخت‌وسازهای بندری و خدمات متقابل بین بندر و شهر و زیباسازی بندر را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر در سال ۹۲ حدود ۵۹۹ هزار تن بود که با تلاش صورت گرفته با رشد ۲۴ درصدی به ۷۴۴ هزار تن در سال قبل رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بابیان اینکه میزان رشد سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر نسبت به دیگر بنادر شمالی قابل‌توجه بوده است یادآور شد: نسبت ورود و خروج کالاها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این بندر رونق یافته است.

تانینا یادآور شد: در ۱۰ ماه سال جاری ۷۵۰ هزار تن کالا در بندر نوشهر جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد و نسبت به سال ۹۲ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بابیان اینکه سعی شد در ورود کالا به تنوع آن توجه شود گفت: قبلاً بیشتر کالاهای وارداتی آهن و چوب بود ولی امسال بیشترین اقلام وارداتی مربوط به غلات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر با رشد خوب عملیات بندری مواجه شده‌ایم یادآور شد: متأسفانه در دو سال گذشته در بنادر شمالی با افت عملیات بندری مواجه بودیم این در حالی است که عملیات بندری در بندر نوشهر ۱۳ درصد رشد یافته است.

وی عنوان کرد: برای اینکه ورود سرمایه را در بندر نوشهر افزایش دهیم با صاحبان کالا مذاکره صورت گرفته است و چندین پروژه را آغاز و اجرایی کرده‌ایم.

ساخت ۴۱ هزار متر مربع انبار

منوچهر تاتینا یادآور شد: در طول عمر بندر نوشهر ۲۷ هزار مترمربع انبار ساخته شد اما در بیش از یک سال گذشته بیش از ۴۱ هزار مترمربع انبار احداث شد که ۷۰ درصد آن به بهره‌برداری رسید و این روند یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با عنوان اینکه ساخت سیلوی غلات به ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر نوشهر شروع شد که پیشرفت قابل‌توجهی دارد، تعمیر و ساخت سه دستگاه جرثقیل بکرا را به ارزش ۲۵ میلیارد تومان از دیگر طرح‌ها بیان کرد و گفت: با راه‌اندازی آن شاهد رونق بیشتر بندر نوشهر خواهیم بود.

تاتینا ساخت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع ساختمان برای گمرک استان در نوشهر را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از چهار میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

تاتینا بیان داشت: در راستای اجرای سیاست نظام مقدس اسلامی سعی کردیم اهداف را پیگیری کنیم، افزایش عملیات بندری را ازجمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: همچنین میزان سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر افزایش‌یافته است.

وی ساخت برج کنترل به ارتفاع ۴۵ متر را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: مجموع ساختمان اداری و برج مراقبت ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

تاتینا، ساخت محوطه بندر و ساخت باسکول را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: حجم عملیات در بندر نوشهر درمجموع ۴۰ درصد در دو سال قبل رشد یافته است و میزان تردد کامیون در بندر نوشهر ۳۳ درصد رشد یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، جداسازی ورودی و خروجی بندر نوشهر را از طرح‌هایی برشمرد که سبب کاهش ترافیک و کاهش توقف ۷۰ درصدی کامیون‌ها در شهر شود.

وی تخریب دیوار بندر نوشهر را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: با تخریب دیوارها سعی شد به زیباسازی بندر توجه اساسی شود و بنا داریم روند تخریب دیوار بندر را همچنان ادامه دهیم.

شناسایی نقاط بحرانی در نوار ساحلی/ متخلفان برای در داخل دریا هم سند گرفتند

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره ساماندهی سواحل گفت: استان مازندران ۴۸۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد و متأسفانه نوار ساحلی توسط بخش‌های دولتی، خصوصی، نظامی و مردمی تصرف‌شده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه در برخی جاها حتی داخل دریا نیز تصرف‌شده و برای آن سند صادرشده است و مردم برخی جاها نمی‌توانند دریا را ببینند یا عکس یادگاری بگیرند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران درباره ساخت‌وساز در سواحل گفت: از بابلسر تا رامسر را باید نقاط بحرانی قلمداد کرد و از بابلسر تا ساری نقاط سفید و در فرح‌آباد ساری باز شاهد نقاط بحرانی هستیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با همکاری دستگاه‌های قضایی، عطش گرفتن ساحل را متوقف کردیم و بااینکه آب دریا عقب‌نشینی کرد اما باز ساحل نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه بعد از سال ۹۲ به‌شدت دریا و ساحل مورد ساخت‌وساز قرارگرفته است گفت: متأسفانه شاهد فاجعه و بحران در بخش ساحل هستیم و اکنون در حال خنثی کردن بحران‌ها هستیم.

وی به تشکیل ۲۰۰ پرونده درزمینهٔ تصرف و ساخت‌وساز ساحلی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۴ فقره پرونده به محاکم قضایی ارسال شد و ۲۹ مورد حکم قلع‌وقمع اجرا کردیم.

جذب سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین تصرفات را از شرق نوشهر تا رامسر شاهد هستیم، درباره جذب سرمایه‌گذاری گفت: ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر جذب‌شده است و بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره مدیریت شناورهای سبک گفت: با مدیریت مطلوب شاهد کمترین وقوع سانحه در این بخش بوده‌ایم.

تاتینا درباره راه دسترسی بندر نوشهر گفت: مطالعه برای راه دسترسی بندر نوشهر در حال انجام است و هفته گذشته پنج گروه مهندسین مشاور به منطقه آمدند و در حال مهندسی ارزش گزینه‌های مدنظر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به مطالعه فاز دوم بندر نوشهر و احداث سامانه رسوب‌گیر اشاره کرد و گفت: با تصویب این طرح ۱۷ هکتار به عرصه‌های بندر اضافه می‌شود و به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ساخت و بازسازی دو پست اسکله جدید در بندر نوشهر را از دیگر طرح‌ها بیان کرد و گفت: سال آینده چهار هکتار از اراضی بندر برای اجرای عملیات تخلیه و بارگیری آماده می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به فرجام رسیدن برجام اشاره و اضافه کرد: بنادر شمالی با توجه به سیاست‌گذاری کلی سازمان بنادر آمادگی داریم در بندر نوشهر حدود پنج میلیون تن کالا را تخلیه و بارگیری کنیم.

وی بابیان اینکه زیرساخت‌های بندری و کشتیرانی در کشور و شمال مهیا و فعال است گفت: بندر نوشهر می‌تواند درزمینهٔ کریدور شمال – جنوب نقش‌آفرینی کند و در حال حاضر حداقل ۱۰ سال نسبت به نیازمندی‌های ترابری و دریانوردی کشور جلوتر هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.