مدیر مرکز سرمایه‌گذاری خارجی خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در ۹ ماهه امسال به اندازه تمام کشور در همین زمان سرمایه خارجی جذب کرده است.

خراسان‌رضوی در ۹ ماه به اندازه کشور سرمایه خارجی جذب کرده است

به گزارش قدس آنلاین، رضا نائینی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بیشترین تعداد پروژه‌های تعیین شده در خراسان‌رضوی در حوزۀ گردشگری بوده و سنگین‌ترین سرمایه گذاری‌ها نیز در حوزۀ صنعت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در واقع باید گفت در 9 ماهه امسال خراسان‌رضوی برابر با تمام کشور سرمایۀ خارجی جذب کرده و 3000 نفر تاکنون در این استان در حوزۀ‌های مختلف سرمایه گذاری کرده‌اند.

مدیر مرکز سرمایه گذاری خارجی خراسان رضوی با اشاره به مشکلاتی که در این حوزه در خراسان‌رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در نظر نگرفتن امتیازات ویژه برای سرمایه گذاران خارجی یکی از نکات منفی است که روند جذب این دسته از افراد به فعالیت در ایران را کاهش می‌دهد.

نائینی با تأکید بر اینکه وجود بارگاه منور رضوی در شهر مشهد مقدس ظرفیتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران است، تصریح کرد: با توجه به ناامنی کنونی منطقه و علاقۀ شیعیان برای حضور در ایران به‌ویژه شهر مشهد باید بتوان زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در این استان را فراهم کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده بروکراسی زائدی است که هم‌اکنون در برخی از روندهای اداری وجود دارد و سبب به‌وجود آمدن وقفه در سرمایه گذاری افراد می‌شود که باید بتوان آن را از میان برداشت و تمام رویه‌ها را تسهیل کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.