فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور موفق نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد دنیا، اقتدار نظام و این نیرو را به نمایش می گذارد.

حضور موفق در آب های آزاد، نشان دهنده اقتدار نیروی دریایی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در جریان سفر به آستارا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش بنا به فرمان فرمانده معظم کل قوا ، حضور در آب های آزاد را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه امروز نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه تسلط کاملی دارد، اضافه کرد: علم نیروی دریایی گسترش یافته و برای تامین منافع کشور، ماموریت های خود را درست انجام می دهد.
امیر سیاری با بیان اینکه وضعیت فعلی در منطقه نظیر خلیج عدن به سبب مطرح بودن گردشگری دریایی اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: منطقه یادشده یکی از راه های اصلی تجارت ایران با کشورهای دنیا محسوب می شود بر همین اساس، نیروی دریایی ارتش برای تردد در آن منطقه، امنیت کاملی را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه گسترش نیروی دریایی در منطقه باعث برقراری امنیت در مرزهای آبی شده، بیان کرد: در این راستا علاوه بر کشتی های داخلی ، برخی از کشتی های کشورهای دنیا نیز نیاز به کمک داشتند که با تلاش نیروی دریایی، به 25 فروند کشتی متعلق به کشورهای جهان کمک شد.
امیرسیاری ادامه داد: بر همین اساس نزدیک به سه هزار کشتی تجاری و نفکتش جمهوری اسلامی ایران نیز با کمک نیروی دریایی اسکورت شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به استمرار رفت و آمد و گشت زنی ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک دو ناوگروه در اقیانوس هند در حال انجام ماموریت است.
دریادار سیاری افزود: همچنین ناوگروه اطلاعاتی ، عملیاتی و آموزشی متشکل از سه فروند ناوشکن در خلیج عدن حضور دارند که با حرکت به سمت جنوب آفریقا، توانمندی و اقتدار ایران را در عرصه بین المللی آب های آزاد جهان به نمایش می گذارند.
وی با بیان اینکه این اقتدار نیازمند تجهیزات لازم است، گفت: تجهیزات ما امروز به طور کامل بومی شده است زیراکه اگر تجهیزات مناسب با شرایط دریانوردی را نداشته باشیم، نمی توانیم اقتدار خود را در آب های آزاد به نمایش بگذاریم.
وی اضافه کرد: از نظر آموزش نیروی انسانی متخصص نیز به رشد 100 درصدی رسیده ایم و در این رابطه وابستگی ما به دنیا به طور کامل قطع شده است.
وی به ساخت انواع ناوشکن ها و ناوهای موشک انداز بویژه در ساخت زیردریایی توسط نیروهای بومی اشاره کرد و گفت: توانمندی های نیروی دریایی ارتش با توجه به ماموریت های مختلف در آب های آزاد نشان داده می شود.
دریادار سیاری ادامه داد: در راه ساخت تجهیزات با استفاده از علم و دانش خود، به جایگاهی رسیده ایم که تمام نیازمندی ها را تامین و از مرزها دفاع می کنیم.
در جریان سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان گیلان، امروز (چهارشنبه) پرچم مقدس بارگاه امام مهربانی ها علی بن موسی الرضا(ع) در مقر ستاد ناوگان شمال در بندرانزلی به اهتزاز درآمد.
مقر ستاد فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بندرانزلی واقع است.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.