کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:برخی رسانه ها با کارشناسان دست‌پرورده دشمن، سازماندهی شده تا با استفاده از نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای بتواند فضای انتخابات را به نفع دشمن تغییر دهند.

برخی رسانه‌ها به‌دنبال تغییر فضای انتخابات به نفع دشمن هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، بیژن نوباوه داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درنشستی خبری از سلسله نشست‌های تبلیغات انتخاباتی، گفت: روزهای نزدیک به انتخابات بیش از چند میلیون کلمه درباره انتخابات ما در رسانه‌های شنیداری، دیداری و سایت‌ها به کار می‌رود.
وی افزود: چندین خبرگزاری با کارشناسان دست‌پرورده دشمن، سازماندهی شده تا با استفاده از نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای بتواند فضای انتخابات کشور را به نفع دشمن تغییر دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد دشمن به تغییراتی در نوع حاکمیت و یا تسلط بر برخی گروه‌ها در داخل کشور دل خوش کرده و در این شرایط جریان اصولگرایی که اعتقاد دارد حتی یک وجب از خاک کشور نباید به دشمن داده شود، اختلاف‌ها را کنار گذاشته و با وحدت به لیست مشترکی برای حضور در انتخابات آتی مجلس رسیده است.
نوباوه با بیان اینکه افراد شاخص بسیاری در جریان اصولگرایی وجود دارد، گفت: اعتقاد اعضای ائتلاف و اصولگرایان این نیست که بهتر از کسانی که در لیست ۳۰ نفره قرار گرفته‌اند، وجود ندارد اما با توافقات انجام شده، این ائتلاف شکل گرفت که امیدواریم حداقل نبود وحدت، خطری را متوجه اصولگرایان نکند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ائتلاف اصولگرایان که در آن افراد شاخص فرهنگی، سیاسی، وزرای سابق و کارشناسان حضور دارند، مردم نگاه تخصصی به این لیست خواهند داشت و البته تلاش ما هم این خواهد بود که ائتلاف اصولگرایان در خدمت مردم باشد.
رانت‌های بدنه دولت در عقد قراردادهای خارجی
در ادامه بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در این خصوص گفت: نگاه دولت در زمینه اقتصادی، برون‌گرا و متکی بر سرمایه خارجی است.
وی ادامه داد: در سفر فرانسه هیچ قراردادی امضا نشد و تنها چند تفاهمنامه به امضا رسید.
نوباوه تاکید کرد: غرب هیچ‌گاه حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نیست و تا زمانی که نگاه درون‌گرا بر اقتصاد حاکم نشود، مشکلات ما حل نخواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به رانت‌های کلان بدنه دولت در عقد قراردادهای خارجی، گفت: باید قراردادهای خارجی دولت شفاف شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مظلومیت بودجه‌های فرهنگی در مجلس و دولت، گفت: در کمیسیون تلفیق ضعیف‌ترین مباحث مربوط به بودجه‌های فرهنگی است.
وی ادامه داد: میانگین بودجه‌های فرهنگی در دنیا هفت درصد است که در آمریکا به ۱۷ درصد می‌رسد اما در کشور ما در بهترین شرایط، بودجه‌های فرهنگی پنج درصد بودجه کل کشور را تشکیل می‌داد که در دولت یازدهم به سه درصد رسید.نوباوه، ایجاد پیوست فرهنگی و طرح‌ها و لوایح دولت را از اقدامات مهم مجلس نهم خواند و گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر، طرح تعالی خانواده، طرح اداره صدا و سیما و طرح جامع صدا و سیما از طرح‌های مهمی بود که مجلس نهم در حوزه فرهنگ به تصویب رساند.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به پارادوکس‌ها در رفتار و عمل دولت، گفت: این پارادوکس‌ها باعث سردرگمی مردم می‌شود.
وی با انتقاد از وضعیت افسارگسیخته حجاب در جامعه گفت: ۲۶ نهاد دولتی و غیردولتی در این زمینه مسئول هستند. باید تغییرات فکری در جامعه در این خصوص ایجاد شود که مسئولان توجهی به آن ندارند.
بیژه نوباوه در خصوص عملکرد دولت در حوزه فرهنگ گفت: در مجلس نهم طرح جامع رسانه ها مطرح بود و با توجه به شرایط فعلی که در رسانه های مجازی شخصیت افراد تا چه حدی می تواند مورد تهاجم قرار گیرد، اهمیت این مسئله مشخص می شود.
وی تصریح کرد: در این دولت، به ما قول داده شد که ظرف ۲ ماه لایحه طرح جامع به مجلس ارائه شود و امروز نزدیک به ۲.۵ سال گذشته اما طرح ارائه نشده است.
نوباوه ادامه داد: البته ما خودمان اقدام به تنظیم طرحی جدا کردیم و این طرح توسط آقای رسایی به مجلس ارائه شد. به دلیل پرکار بودن این طرح، صلاح دانستیم که دوباره آن را با بدنه کارشناسی دولت مطرح کنیم اما دولت رغبتی برای آن نداشت و در انتها گفتند که همان قانون مطبوعات در فضای مجازی هم باشد که قطعاً پاسخگو نیست.
وی با بیان اینکه مشکل اساسی ما یک نگاه فرهنگی زیرساختی است، گفت: متاسفانه فرهنگ در کشور ما یک وسیله و هدف سیاسی است. وقتی صحبت از آزادی فرهنگی می شود، گفته می شود که می خواهیم تک خوانی زن ها در جامعه زیاد شود. به مثبت یا منفی بودن این قضیه کاری ندارم اما می خواهم بدانم چه تاثیری در انتقال فرهنگ جامعه دارد؟
نوباوه افزود: عده ای فکر می کنند برای اینکه رای عده ای دیگر را داشته باشند باید خود را محبوب جلوه دهند؛ به امری که اصلاً تاثیر فرهنگی ندارد می پردازند، وقتی ما بخواهیم در آموزش و پرورش نکته ای را اصلاح کنیم، نیاز به این داریم که کتابها را اصلاح کنیم.
نوباوه با تاکید بر اینکه اگر چنین طرحی آمده بود و مطرح شده بود، می گفتیم دولت یک طرح دارد، ادامه داد: متاسفانه حتی یک طرح که زیرساختی باشد و الگوی مصرف را اصلاح بکند هرگز از سوی دولت مطرح نشده است. در بسیاری از مواقع تعارض بین حرفهایی وجود داشت که زده می شد.
وی با طرح این سوال که آیا اصلاح الگوی فرهنگی به معنای این است که ما یک بخشی از جامعه را از بخش دیگر جدا کنیم، تصریح کرد: وقتی صحبت از حجاب می شود، همه می گویند که حجاب خوب است. اما آیا حجاب جز از طریق رسانه ها و سبک زندگی منتقل می شود؟ برای اصلاح حجاب چه می توان کرد؟
نوباوه تصریح کرد: رسانه ملی به عنوان مهمترین دستگاه فرهنگی کشور است. در ۲.۵ سال گذشته شما نگاه کنید که هر سال دولت بودجه آن را کم کرده است. دولت عنوانی مثل خوداتکایی را مطرح کرده که باید از طریق تبلیغات صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته کل درآمد صدا و سیما از تبلیغات معادل یک هشتم بودجه آن بوده است، گفت: امروز بیش از نیمی از بودجه صدا و سیما باید از طریق تبلیغات تامین شود. دولت، صدا و سیما را موظف کرده ۱۵۰۰ میلیارد تومان از طریق تبلیغات، درآمد داشته باشد.
نوباوه تاکید کرد: آیا این تبلیغات، اصلاح فرهنگ خواهد کرد؟ تبلیغات معلوم است که افزایش مصرف را تبلیغ خواهد کرد.
نوباوه خاطرنشان کرد: جز مقام معظم رهبری که بحث الگوی ایرانی-اسلامی سبک زندگی را مطرح کرده اند، ندیده ام الگوی دیگری در کشور مطرح شده باشد. حتی در داخل مجلس، فرهنگی ها مظلوم هستند.
وی افزود: در مجلس طرحی برای ادارات دولت آوردیم که کالاهای مصرفی تنها از داخل خریداری شود و اعتبار آن نیز مشخص شد که هم دولت با آن مخالفت کرد و هم مجلس. دولتی که به دنبال رونق اقتصادی است امروز با صنایع دستی که می تواند هزاران نفر را پوشش دهد، مخالفت می کند.
نوباوه خاطرنشان کرد: شعارهایی که در رابطه با فرهنگ داده می شود، صرفاً سیاسی است و ارتباطی با فرهنگ و زیرساخت فرهنگی ندارد. متاسفیم که با این مسئله در مجلس مواجه هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.