نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان گفت: با اصلاح قانون اساسی تشکیل شورای رهبری از این قانون حذف شده و مطرح کردن نظریه تشکیل این شورا از سوی برخی افراد صحیح نیست.

تشکیل شورای رهبری نظریه صحیحی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات خبرگان که از رادیو اصفهان پخش شد، گفت: با اصلاح قانون اساسی تشکیل شورای رهبری از این قانون حذف شده و مطرح کردن نظریه تشکیل این شورا از سوی برخی افراد صحیح نیست.
وی افزود: موضوع شورای رهبری در قانون اساسی کشور وجود داشت اما با اصلاح قانون اساسی در دوران حضرت امام(ره) این شورا از قانون اساسی حذف و تنها عنوان ' رهبری ' در قانون پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه شورای رهبری برای مدیریت کشور معنایی ندارد، افزود: همانند دوران پیامبران و ائمه (ع)، کشور باید یک رهبر داشته باشد.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان اصفهان با اشاره به دوران ولایت و مدیریت ائمه (ع) بر جامعه اسلامی گفت: در دوران امام حسن(ع)، امام حسین(ع) نیز زندگی می کردند اما امامت و رهبری با امام حسن مجتبی(ع)بود و یک شخص جامعه را مدیریت می کرد.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مجلس خبرگان، رهبر را انتخاب می کند، اضافه کرد: بر اساس قانون اساسی، یک شخص، رهبری جامعه را برعهده دارد و در این خصوص شورایی وجود ندارد.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) مجلس خبرگان رهبری در کمترین فرصت حضرت آیت الله خامنه ای را برای مدیریت کشور انتخاب کرد که این انتخاب پاسخی کوبنده به دشمنان بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.