قدس آنلاین- لرستان: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان،با اشاره به اين كه اغلب مشكلات زناشويي ،به علت نبود مهارت‌هاي ارتباطي است،گفت: عدم مديريت صحيح خانواده ،زمينه بروز مشكلات زندگي را به همراه دارد.

عدم مديريت صحيح خانواده ،زمينه ساز بروز مشكلات زندگي

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، سرهنگ"رضا شيراوژن"در نشست تخصصي با مشاوران كلانتري ها و مركز مشاوره معاونت اجتماعي استان،با بيان اين كه بروز اختلاف و عدم تفاهم در خانواده امري شايع است و هيچ خانواده‌اي از اين امر مستثني نيست،اظهار داشت:گاهي اين اتفاقات به تعارض‌هاي شديد منجر مي‌شود.

وي با بيان اين كه امروزه خانواده‌ها درگير انواع تعارض و اختلافات شديد هستند،افزود: اين اختلافات باعث عدم کارکرد خوب و سالم خانواده به عنوان اولين و قديمي‌ترين نهاد اجتماعي مي شود.

معاون اجتماعي استان با اشاره به اين كه در زمينه تأثيرات مخرب تعارض مي‌توان به پيامدهاي جسمي، رواني و رابطه‌اي آن اشاره نمود،افزود:  تعارض با خطر فزاينده انواع اختلالات رواني از جمله افسردگي خصوصاً در زنان، سوء مصرف مواد خصوصاً در مردان و مشكلات رفتاري رو به افزايش در فرزندان خصوصاً اختلالات رفتاري پسران ارتباط دارد.

شيراوژن با بيان اين كه تعارض علاوه بر اختلالات رواني، بر سلامتي جسم نيز تاثير دارد،افزود:مشكلات زناشويي تأثيرات مستقيمي بر فرآيندهاي فيزيولوژيك بر جاي مي‌گذارد و زوجين متعارض كمترين ميزان رضايت ‌مندي از ازدواج و بيشترين احتمال طلاق را نشان مي‌دهند.

وي با بيان اين كه از آن‌جا كه ناتواني در مديريت خانواده و حل تعارض منجر به از بين رفتن صميميت و زمينه‌ساز مشكلات بعدي از قبيل طلاق مي‌شود،تصريح كرد:فهم بهتر تعارض زناشويي و كمك به همسران براي مقابله و كنترل سازنده آن داراي اهميت بسزايي مي‌باشد.

معاون اجتماعي استان لرستان تصریح کرد:اغلب مشكلات زناشويي از نداشتن مهارت‌هاي ارتباطي ناشي مي‌شوند و حل مسأله ازجمله مهارت‌هاي سازنده است كه مي‌تواند مشكلات رابطه‌اي همسران را كاهش دهد.

شيراوژن افزود: آگاهي زوجين از طبيعي بودن اختلاف‌ و تفاوت‌هاي زن و شوهر و نگريستن به تعارض به عنوان يك مسأله و چالش براي حل‌كردن، نه يك عامل تهديدكننده و مخرب مي‌تواند در حل اختلافات  كمك بسزايي داشته باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.