معاونت بازار شرکت بورس از عرضه اولیه ۸ درصد از سهام شرکت پتروشیمی فجر در روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه جاری خبر داده است.

عرضه اولیه سهام پتروشیمی فجر دو روز دیگر در بورس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، معاونت بازار شرکت بورس اعلام کرد: روز چهار شنبه مورخ 28 بهمن ماه 94 تعداد 200 میلیون سهم معادل 8 درصد از سهام شرکت پتروشیمی فجر متعلق به شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازار دوم بورس تهران برای کشف قیمت عرضه خواهد شد.

براساس این گزارش پتروشیمی فجر به عنوان چهارصد و نود و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس تهران برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «تامین برق، گاز و آب»، گروه «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم» و طبقه‌ی « تامین بخار و آب گرم» و در نماد معاملاتی " بفجر" روی تابلوی معاملات خواهد رفت.

گفتنی است در فرآیند کشف قیمت این سهم تعداد 170 میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت عرضه شامل 25 میلیون سهم جهت عرضه در کارگزاری و مابقی معادل تعداد 30 میلیون سهم نیز به قیمت کشف شده برای مشتریان برخط کارگزاری ها اختصاص خواهد یافت.

سهمیه هر ایستگاه معاملاتی جهت کشف قیمت حداکثر 110 هزار سهم می باشد و خرید ها می بایست به صورت گروهی (ددد) انجام شود.

به گزارش فارس محدودت خرید هر یک از صندوق های سرمایه گذاری در این عرضه اولیه به پیوست زیر منتشر شده است.

آن دسته از صندوق هایی که ماهیت آنها با درآمد ثابت باشد، مجاز به خرید حداکثر 11 هزار سهم و در غیر این صورت 22 هزار سهم هستند.

 

70 درصد از سهام پتروشیمی فجر در مالکیت هلدینگ خلیج فارس و 30 درصد مابقی نیز در اختیار شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان مازندران است.

این شرکت از سال 82 تا کنون یوتیلیتی شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی را بر عهده دار تا پایان سال قبل تعداد کارکنان آن به 1190 نیروی انسانی بالغ شده است.

پتروشیمی فجر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار خود قرار داده و تا پایان سال مالی 93 بیش از 653 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

حاشیه سود (بازده فروش) این شرکت که حاصل نسبت سود خالص به فروش است، در سال مالی قبل 44 درصد بوده است.حاشیه سود عملیاتی "بفجر" نیز در این دوره به 64 درصد رسیده است.

اصلی ترین مشتریان پتروشیمی فجر از کل فروش ریالی یوتیلیتی شامل شرکت های پتروشیمی مارون،پتروشیمی اروند، پتروشیمی امیر کبیر و پتروشیمی تندگویان است.

این شرکت با سرمایه 250 میلیارد تومانی توانسته در پایان عملکرد سه ماهه سوم امسال خود مبلغ 183 تومان و 2 ریال سود خالص محقق کند.

فروش محصولات شرکت پتروشیمی فجر شمال برق و بخار، هوای سرویس و آرگون،پساب و زباله سوز و تصفیه خانه آب است. دوره وصول ماهیانه این شرکت 170 روز بوده و در سال مالی قبل تنها 52 درصد از مبلغ فروش خود را وصول کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.