قدس آنلاین یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت : برای حل و فصل دعاوی بین صنفی باید ضمن احیای داوری از این ظرفیت برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات به صورت تخصصی بهره گرفت.

از ظرفیت داوری در حل و فصل دعاوی استفاده گردد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، سیدعلی اصغر رفاهی در دیدار با نمایندگان اصناف اظهار داشت : بسیاری از موضوعات را می توان به صورت مسالمت آمیز و از طریق داوری حل و فصل کرد و اجازه نداد تا دعاوی خرد نیز به عنوان پرونده باری بر دوش دستگاه قضایی باشد.

وی تصریح کرد : با تشکیل کانون داوری بسیاری از اختلافات صنفی ، از طریق این نهاد و بدون نیاز به مرجع قضایی مورد بررسی قرار می گیرد که این اقدام تحولی اساسی را در پی خواهد داشت.

این مقام قضایی با اشاره به افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ، افزود : یکی از سیاستهای اصلی نظام ، بحث پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی است و در این خصوص باید از ظرفیت همه دستگاهها به عنوان یک اولویت استفاده کرد.

رفاهی افزایش بی رویه ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را زمینه ساز اطاله دادرسی ذکر کرد و گفت : اگر قرار باشد تمام مسائل خرد و کوچک نیز تنها در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد ، این مسئله موجب اطاله دادرسی و به تبع ایجاد نارضایتی مردم از دستگاه قضایی خواهد گشت.

وی اطلاعات کم و پایین مردم از مسائل حقوقی را عامل تشکیل بسیاری از پرونده ها دانست و بیان داشت : بسیاری از مسائل قضایی گریبانگیر مردم ناشی از عدم اطلاعات کافی حقوقی است که باید برای این مسئله چاره ای اندیشید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد از واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری به عنوان واحدی برای ارائه مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به مردم یاد کرد و خاطرنشان ساخت : مردم می توانند قبل از هر اقدامی در مسائل خود ، راهکار قانونی و حقوقی مناسب را از این واحد ها اخذ نمایند تا مبادا از سر کم اطلاعی ، اسیر کلاهبرداران و یا افراد فرصت طلب و سودجو قرار گیرند.

وی تصریح کرد : متأسفانه عموم مردم پس از انجام کار و گرفتار شدن در مسائل حقوقی و قضایی از واحد ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری ها استفاده می کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.