یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خراسان رضوی گفت: شورای نگهبان در این دوره حسن نیت خود را به این استان نشان داد و در ارزیابی صلاحیت ها، طیف گسترده ای از اصلاح طلبان و حامیان دولت را که برای شرکت در انتخابات داوطلب شده بودند، تایید صلاحیت کرد.

شورای نگهبان حسن نیت خود را به خراسان رضوی نشان داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر آملی در نشست دانشجویی با موضوع 'ضرورت حضور در انتخابات' افزود: البته افراد صاحب نامی نیز از اصلاح طلبان خراسان رضوی برای این دوره از انتخابات رد صلاحیت شدند.
آملی با اشاره به حضور پرتعداد نامزدهای اصلاح طلب و اعتدالیون در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی، به ویژه در حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: حضور پرشمار داوطلبان در این دوره ما را غافلگیر کرد.
وی گفت: جریان اصلاح طلب و اعتدالیون، افراد باسواد، کارکشته، بااستعداد و توانمند زیادی را در اختیار دارد و می تواند در مقابل دیگر جریان های سیاسی ایستاده و پیروز شود لذا باید عناصر سیاسی فعلی فرصت دهند تا نیروهای جدیدی وارد عرصه شوند.
وی با بیان اینکه مشروعیت یا وجاهت یک حکومت در سالهای گذشته از چهار منبع برمی خاست، افزود: حاکمیت نژاد برتر، حاکمیت نماینده خدا، حاکمیت قدرت برتر و حاکمیت طبقه اصیل چهار منبع مشروعیت حکومت بودند که در دنیای جدید این موارد از بین رفته اند.
وی اظهار کرد: دستاورد دانش و تجربه جدید در عالم سیاست بر این مهم استوار است که حاکمیت از آن مردم است و مردم حق دارند برای سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند و افرادی را برای اداره کشورشان برگزینند.
آملی بیان کرد: براساس اصل حکومت مردم بر مردم، افراد حق دارند که با رای خود در انتخابات فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند و در تعیین سرنوشتشان سهیم باشند.
وی افزود: حق انتخاب برای مردم محفوظ و رای دادن آنان بر دایره منافع خود و کشورشان می چرخد لذا اگر احساس کنند رای دادن آنان بر سرنوشتشان تاثیرگذار است، حضورشان در انتخابات عاقلانه است و اگر احساس کنند که رای دادنشان به نفع آنان و کشورشان نیست آزاد هستند که رای ندهند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر اصلاح طلبان شرکت در انتخابات را به نفع خود و کشور بدانند، حضور نیافتن آنان غیرعاقلانه است و در این شرایط سخت، عدم حضور در انتخابات تغییر در اوضاع کشور را برای اصلاح طلبان به یک رویای غیرقابل تحقق تبدیل می کند.
وی بیان کرد: ما اصلاح طلبان نمی توانیم نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشیم و برای دستیابی به هویت و آزادی خود چاره دیگری جز حضور در صحنه نداریم لذا کنار کشیدن از شرکت در انتخابات و به طور کلی در انفعال ماندن، باعث منهدم شدن هویتمان می شود.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: هر زمان که جریان اصلاح طلب به صورت جدی وارد انتخابات شده، پیروز شده است و هر زمان که براساس یک تحلیل نادرست از شرکت در انتخابات سر باز زده، جریان اصول گرا انتخابات را برده است.
وی اظهار کرد: غرب به دنبال تغییر نقشه منطقه خاورمیانه است و از طریق تجزیه عراق و سوریه، ناامن کردن عربستان و... به دنبال محقق کردن این نقشه می باشد لذا اگر ایران اقتدار خود در منطقه را از دست بدهد به تحقق نقشه های غرب کمک می کند.
این فعال سیاسی خراسان رضوی گفت: این اقتدار و تمامیت ارضی کشور با هم افزایی جریان های سیاسی در داخل باقی می ماند لذا قهر اصلاح طلبان با انتخابات به ضرر کشور و ملت است.
آملی افزود: از سوی دیگر درست نیست رئیس جمهوری را که با تلاش زیاد به پاستور فرستاده ایم، در این شرایط سخت تنها بگذاریم و هیچ کمکی به وی نکنیم.
این فعال سیاسی ادامه داد: آقای روحانی این دولت را با 250 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت اما توانست تورم 40 درصد را بسیار کاهش دهد و در عرصه بین المللی و برقراری ارتباط با کشورهای دنیا موفقیت بزرگی به دست آورد.
آملی خطاب به اصلاح طلبان و حامیان دولت گفت: حجم ویرانی های گذشته در کشور زیاد است و نمی توان در این شرایط صحنه سیاسی کشور را ترک کرد.
وی اظهار کرد: می گویند باید مواظب نفوذ غرب به کشور بود که البته سخنی منطقی است اما چرا تنها نفوذ را متوجه غرب و آمریکا می دانند در حالی که ایران در عرصه اقتصادی از سالهای گذشته تاکنون مورد نفوذ چین و روسیه بوده و آسیب بسیاری از این ناحیه دیده است.
وی گفت: اکنون دغدغه نفوذ به کشور باید بیشتر از ناحیه کشور چین باشد که در قرن 21 به ایران سنگ پا وارد کرده است و بخش قابل توجهی از درآمد دولت گذشته به چین رفته و کالای بی مصرف از آن وارد کشور شده است.
آملی گفت: از سال 1286 تا 1384 قریب به 100 سال کل درآمد ارزی ایران به 800 میلیارد دلار نرسیده اما دولت گذشته در طول هشت سال نزدیک به 800 میلیارد دلار درآمد داشته اما کشور را با بدهی هنگفتی به آقای روحانی تحویل داد.
وی افزود: اگر تمام صنایع فولادی ایران با لودر صاف شود و بخواهیم آنها را دوباره از نو بسازیم تنها 25 میلیارد دلار نیاز است با این حال در هشت سال دولت آقای احمدی نژاد 800 میلیارد دلار پول کشورهدر رفته است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما اصلاح طلبان معتقدیم که دعوا با جریان مقابل هیچ سودی ندارد و باید با گفت و گو پیش رفت و در صورت عدم نتیجه از این راه، مقاومت کرد.
وی افزود: جریانی در این کشور مدام در حال ایجاد هیاهو است و نمی خواهد گفت و گو بین اصلاح طلبان و اصول گرایان شکل بگیرد لذا فضا را متشنج می کند تا به آنچه می خواهد، دست یابد.
آملی ادامه داد: گمان نکنید کسانی که سفارتخانه آتش می زنند عقل ندارند، برعکس آنان عقل سرگردنه بگیری دارند و از تنش ها به نفع خویش بهره می گیرند.
وی گفت: راه اصلاح طلبان گفت و گو است و این سیاست را باید به صورت سنجیده پیش برد و در انتخابات نیز برای رسیدن به اهداف مورد نظر، حضور حداکثری داشت.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه هفتم اسفند 94 برگزار می شود.
استان خراسان رضوی با شش میلیون و 130 هزار نفر جمعیت، 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.