امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان نماد وحدت‌اسلامی میان شیعه و سنی است.

 سیستان و بلوچستان نماد وحدت‌اسلامی میان شیعه و سنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی در بیست و هفتمین همایش ملی تقریب مذاهب که درسالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: افراط و تندروی یک معضل برای جامعه اسلامی است و امروز با هرگونه افراط و تفریط در 2 مذهب شیعه و سنی مقابله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اختلاف میان اقوامی که سالها در کنار هم زندگی کرده‌اند کاری آسان نیست، گفت: سیستان و بلوچستان نماد وحدت‌اسلامی میان شیعه و سنی است.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان با اشاره به برخی اختلافات میان مسلمانان افزود: دین اسلام دین جنگ نیست بلکه دین صلح است و اگر کسی به ما قصد تعرض داشته باشد وظیفه داریم در مقابل آن ایستاده و از خود دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از دشمنان اسلام به این نقطه از کشور برای ایجاد تفرقه چشم طمع دوخته بودند که در سایه هوشیاری علما و همدلی مردم نتوانستند به اهداف خود برسند.

مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی تصریح کرد: امروز سیستان و بلوچستان از بهترین امنیت برخوردار است و از جمله استانهایی است که دشمن هرگز نمی‌تواند درآن پای بگذارد و این همان تعبیر غیرت مردمان بلوچ نسبت به کشورشان است.

وی با تاکید بر آزادی قدس شریف تاکید کرد: کسانی که معتقدند مسئله فلسطین با گفتگو حل می‌شود سخت در اشتباهند چرا که رژیم صهیونیست اسرائیل اهل گفتگو نیست.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو گفت: انتخابات مختص به قوم و یا مذهبی خاص نیست و افراد بدون در نظرگرفتن عقاید قومی و قبیله‌ای در آن حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.