قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: در سند آمایش سرزمین علم و فناوری، فرهنگ ، هنر و گردشگری به عنوان محور توسعه و پیشرفت استان انتخاب شده است.

فرهنگ ، هنر و گردشگری محورهای مهم پیشرفت استان اصفهان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم نهمین جشن پایان دوره رشد و مراسم تقدیر از واحدهای فناور برتر مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ضمن تقدیر از مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی و مدیران و کارکنان این شهرک، به بیان ظرفیت‌ها و مشکلات اصفهان پرداخت و اظهار داشت: در دو دهه اخیر به دلیل اینکه رقابت‌های سیاسی در استان به تنازعات سیاسی تبدیل شده بود اصفهان از تراز اولی خود فاصله گرفت.

وی افزود: اصفهان با مشکلات و معضلاتی مواجه است که همانند ظرفیت‌های آن در شأن و تراز ملی است که از جمله آن می‌توان به مسائل زیست‌محیطی اعم از آب، خاک و هوا و همچنین بالاتر بودن میانگین نرخ بیکاری و تورم اشاره کرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: این محدودیت‌ها موجب می‌شود که استان در بسیاری از بخش‌ها امکان پیشرفت نداشته باشد و در برخی بخش‌ها شرایط توسعه و پیشرفت را داشته باشد.

وی یادآور شد: در سند آمایش سرزمین علم و فناوری، فرهنگ ، هنر و گردشگری به عنوان محور توسعه و پیشرفت استان انتخاب شده است.

زرگرپور افزود: وجود شهرک علمی و تحقیقاتی برای تبدیل علم به ثروت در اصفهان قابل تقدیر است و مهمانان ویژه استان از سازمان‌های معتبر جهانی در بازدید از این شهرک همگی به جایگاه والای این شهرک معترفند.

وی به سخنان رئیس جمهور در بازدید سال گذشته از شهرک علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و بیان داشت: بازدید رئیس جمهور از این شهرک مبین اهمیت این مجموعه است و اکنون باید تلاش ما در جهت ارتقای این مرکز علمی و پژوهشی باشد.

استاندار اصفهان افزود: این مرکز می‌تواند در جهت تراز اول شدن استان و حل مشکلات کمک کند و با به فرجام رسیدن برجام یکی از بسترهای درست جهت انتقال علم و فناوری این شهرک است.

مدیر ارشد استان افزود: همان‌گونه که تجار و بازرگانان کشورهای مختلف را به اتاق بازرگانی هدایت می‌کنیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز به این مرکز هدایت کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های به وجود آمده همچون دسترسی با بازارهای بین‌المللی، زمینه صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان را فراهم کنیم و با جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای کمک به تولید محصولات دانش‌بنیان، سهم قابل‌توجهی را در بازارهای جهانی به دست آوریم.

استاندار اصفهان در پایان با بیان اینکه 140 طرح با اعتبار مورد نیاز 11 میلیارد یورو در استان تدوین شده است، اظهار داشت: شرکت مشاور در حال پردازش این طرح‌ها است.

گفتنی است در پایان این مراسم از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.